Trecerea de la o generație la alta induce schimbări tacite în stilul de viață al membrilor ei, astfel că dacă generația Baby Boomers se mulțumeste cu un stil de viață simplu, cu cât mai puțină tehnologie, altfel stau lucrurile în cazul Generației Millennials, nepoții generației Baby Boomers, care deși știu că stilul de viață ultra-activ le poate induce apariția unor afecțiuni precum diabet sau obezitate, continuă să adopte o dietă dezechilibrată și un stil de viață fără limite.
„Un pas timid, dar totuși primul nostru pas de a da o voce Generației Millennials. Ne axăm pe sănătatea și serviciile de sănătate, cu scopul de a lansa o discuție deschisă despre cum putem crea o punte între pacienții tineri și sistemul medical actual. Mulți dintre aceștia evită să meargă la medic fie din teama unui diagnostic greșit, fie că nu au timpul necesar pentru o programare. Pe de altă parte, medicul, neștiindu-i istoricul medical, poate aborda în primă fază generalist afecțiunea cu care pacientul se prezintă. Ne dorim conștientizarea necesității unei diete echilibrate și nu, nu este un clișeu, este cât se poate de adevărat că tinerii din ziua de astăzi efectiv nu cunosc alimentele pe care le mânăncă. De aceea este nevoie de informare și educare.” declară Iulia Mugescu, COO Lifecare Essentials Europe
Compania producătoare de suplimente alimentare s-a axat pe cercetarea stilului de viață al unui Millennials și au reușit să contureze profilul său din punct de vedere medical. Chestionarul a fost format format din 24 de întrebări, aplicat pe un panel de 250 de respondenți cu vârste de până în 35 de ani, preponderent din mediul urban. Întrebările au fost structurate pe tema sănătății membrilor Millennials în contextul unei vieți stresante, cu timp de lucru mai mare de 8 ore pe zi, lipsa meselor principale și lipsa celor 8 ore de somn pe noapte. Studiul face parte din agenda evenimentului de lansare oficial al companiei pe piața românească și stă la baza dezbaterii ”Soluții optime pentru generația Millenials” susținută de reprezentanți ai Ministerului Sănătății, un reprezentant al generației Millennials și un reprezentant al sistemului medical.
B!TONIC România este o companie tânără, dar cu aspirații înalte și dorește să schimbe unghiul de abordare în sănătatea generației Millennials, în ideea în care tratamentul oferit de medici și farmaciști ar trebui să înceapă de la nivelul nutriției, mai precis includerea în planul consultației și a unui plan de prevenție a anumitor afecțiuni la care Millennial-ul este expus ca urmare a stilului său de viață. În acest sens, o cercetare asupra acestei generații a fost demarată, cu numele „Sănătatea generației Millennials și preîntâmpinarea bolilor lor”. Studiul este public pe site-ul companiei oferind acces gratuit la rezultate tuturor utilizatorilor.
Deși marea majoritate din cei chestionați sunt conștienți că stilul de viață are impact asupra sănătății în proporție de 100%, se naște odată cu ei și un paradox: chiar dacă citesc mult din mixul alert audio-media, aceștia au dificultăți de comunicare în sensul că se exprimă greu și nu reflectează prea mult asupra a ceea ce se întâmplă. Mai mult decât atât, deși citesc, nu se informează și chiar dacă ei aleg meniuri bio la restaurant, cunosc foarte puțin din caracteristicile nutriționale ale hranei alese, însă bio este un trend și conștiința că e necesar să mănânce mai atent îi mustrează. Dacă ar putea să servească masa prin tabletă sau smartphone cu siguranță ar face acest lucru, deși sedentarismul este una din problemele ce pun în discuție sănătatea acestei generații.
Grăsimile din dietă: prieteni sau inamici?
Un review al ultimelor studii efectuate în Europa pune în vedere prevenția la standarde europene a bolilor legate de nutriția bogată în grăsimi. Sursa de energie este un element important fie că este vorba de autoturism, fie ca este vorba de organism. Calitatea și cantitatea sunt elementele de ghidaj și în plus față de o mașinărie, omul modern are nevoie de un amestec optim de nutrienți pentru a da cel mai bun randament. Grăsimile (lipidele,cum mai sunt denumite) sunt nutrienți cu aport energetic cu rol funcțional la nivel celular. Dacă generația ante Millennials prefera să petreacă timpul liber în restaurante de lanț tip fast-food, generația actuală mizează pe ieșirile la restaurante cu Chefi renumiți ce prepară meniuri cu burgeri și cartofi prăjiți cu parmezan numai buni de postat pe rețelele de socializare. Trei feluri de grăsimi, prieteni sau inamici, o generație. 76,8% din cei chestionați consideră că medicul ar trebui să le adreseze în timpul consultației întrebări legate de obiceiul de alimentație, dorindu-și un sfat specializat de nutriție pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate.
Obezitatea – top 3 afecțiuni în Europa. În ce măsură sunt bolile generației viitoare corelate cu dieta?
În rândul copiilor, obezitatea atinge cote ridicate în țările dezvoltate, iar în SUA 25% dintre copii sunt supraponderali, în timp ce 11% sunt obezi. În România, obezitatea este cel mai des întâlnită la bărbați, rata obezității crescând odată cu vârsta, în special pentru cei cu vârste între 18-79 ani, conform unui studiu realizat de Asociația Română pentru studiul Obezității. Din studiul realizat de compania B!TONIC, pentru reprezentații generației Millennials, obezitatea nu este un factor de îngrijorare, doar 21% din cei chestionați sunt îngrijorați că pot dezvolta acestă afecțiune. Pe primul loc în topul afecțiunilor ce îi îngrijorează pe aceștia este cancerul (52,8%), urmat de posibilitatea de a dezvolta boli de inimă (46%). În procent de aproximativ 27%, generația Millennials este îngrijorată că poate dezvolta boli de piele (26%), diabet (28%) sau infertilitate (26,8%)
Alergie sau intoleranță? Care este diferența?
Deși poate fi văzut ca un instrument de marketing, precizarea pictogramei „gluten free” pe ambalajele produselor alimentare a venit ca o adaptare la schimbările stilului de viață al generației Millennials. Nu mai puțin de 1% din populația întregii țării suferă de această afecțiune (aprox. 200000 de români) și mai mult de jumătate din populația globală suferă de cel puțin o intoleranță alimentară. Văzută inițial ca o afecțiune cu incidență asupra intestinului subțire, boala celiacă sau intoleranța la gluten poate afecta ficatul, pielea, sistemul reproducător, sistemul osos, articulațiile, sistemul nervos central și tractul gastrointestinal.
Alergie sau intoleranță? Reacțiile de intoleranță sunt legate de incapacitatea sistemului digestiv de a metaboliza o anumită substanță, în timp ce alergiile sunt reacții adverse de hipersensibilitatea la alimente, mediate imunologic. Chiar dacă ambele se decodifică prin apariția schimbărilor la nivel tegumentar, manifestările intoleranței pot fi ușor confundate cu cele ale alergiilor, caz în care doar medicul alergoloc poate concluziona diagnosticul. Din cei chestionați, o mică parte (2%) sunt interesați în a avea acces în mod gratuit la investigații dermatologice.
O parte din rezultatele studiului Generația Millennials și preîntâmpinarea bolilor lor:
Printre cele mai uzuale motive ce îi determină să nu apeleze la părerea medicului se numără: timpul de așteptare, sentimentul de a fi bolnav, posibilitatea unui diagnostic greșit, comunicarea ineficientă dintre medic și farmacist, lipsa de interes din partea medicului sau alte motive.
Răspunsurile celor chestionați:
41.2% se tem de posibilitatea de a fi diagnosticați greșit
38.4% invocă timpul de așteptare
38.4% invocă lipsa de interes din partea medicului
36.4% sunt determinați de comunicarea ineficientă dintre medic și pacient să nu apeleze la parerea medicului
Generatia Millennials se informeaza din online în cea mai mare măsură (41.2%) în cazul unei probleme medicale, în timp ce 28.8% merg direct la medic pentru a se informa în legătură cu starea de sănătate.
Deși se informează din mediul online(articole de sănătate, comunicate de presă), 88.8% au încredere în medic în cazul unei probleme medicale, deși în mod general doar 21.6% dintre cei chestionați au încredere într-un procent mai mare in medic, între 70-100%.
Când este necesar să urmeze un tratament, 58% din generația Millennials chestionată preferă unul bazat pe ingrediente naturale, urmat de un procent de 16% care preferă tratament medicamentos sau intervenția chirurgicală.
Pe o scală de la 1-10, majoritatea au raspuns ca își acordă nota 8 (34.9%), în timp ce 27.7% cred că au o sănătate de nota 9, iar 19.3% cred ca ar obține nota 7. Doar o mică parte (8%) sunt de acord ca au o sănătate de nota 10.
Pentru B!TONIC, consumatorul este centrul de inspirație în crearea produselor, de aceea anul 2016 vine cu mărirea liniei de suplimente alimentare cu încă patru produse revoluționare: Orange Imun, Terra Liver, Silver Bones și Blue Sleep. Produsele dezvoltate până astăzi se bazează pe o strânsă colaborare între medici, farmaciști și experți în nutriție. B!TONIC face parte din brandul Lifecare Essentials, fiind o companie producătoare de suplimente premium, proiectate in Austria și dezvoltate în Germania, comercializate la nivel internațional, în Austria, Elveția, Republica Moldova și România. Misiunea companiei, prin brandul B!TONIC, este educarea societății spre a adopta un stil de viață sănătos, prin linia de suplimente vegane, training-uri și campanii sociale. Viziunea B!TONIC cuprinde 3 direcții: un stil de viață echilibrat, o îmbunătățire a calității vieții consumatorului și informare