Trecerea de la o generație la alta induce schimbări tacite în stilul de viață al membrilor ei, astfel că dacă generația Baby Boomers se mulțumeste cu un stil de viață simplu, cu cât mai puțină tehnologie, altfel stau lucrurile în cazul Generației Millennials, nepoții generației Baby Boomers, care deși știu că stilul de viață ultra-activ le poate induce apariția unor afecțiuni precum diabet sau obezitate, continuă să adopte o dietă dezechilibrată și un stil de viață fără limite.
B!TONIC România este o companie tânără, dar cu aspirații înalte și dorește să schimbe unghiul de abordare în sănătatea generației Millennials , în ideea în care tratamentul oferit de medici și farmaciști ar trebui să înceapă de la nivelul nutriției, mai precis includerea în planul consultației și a unui plan de prevenție a anumitor afecțiuni la care Millennial -ul este expus ca urmare a stilului său de viață. În acest sens, o cercetare asupra acestei generații a fost demarată, cu numele „Sănătatea generației Millennials și preîntâmpinarea bolilor lor”. Studiul este public pe site-ul companiei oferind acces gratuit la rezultate tuturor utilizatorilor.
„Un pas timid, dar totuși primul nostru pas de a da o voce Generației Millennials. Ne axăm pe sănătatea și serviciile de sănătate, cu scopul de a lansa o discuție deschisă despre cum putem crea o punte între pacienții tineri și sistemul medical actual. Mulți dintre aceștia evită să meargă la medic fie din teama unui diagnostic greșit, fie că nu au timpul necesar pentru o programare. Pe de altă parte, medicul, neștiindu-i istoricul medical, poate aborda în primă fază generalist afecțiunea cu care pacientul se prezintă. Ne dorim conștientizarea necesității unei diete echilibrate și nu, nu este un clișeu, este cât se poate de adevărat că tinerii din ziua de astăzi efectiv nu cunosc alimentele pe care le mânăncă. De aceea este nevoie de informare și educare.” declară Iulia Mugescu, CEO Lifecare Essentials Europe
Grăsimile din dietă: prieteni sau inamici?
Un review al ultimelor studii efectuate în Europa pune în vedere prevenția la standarde europene a bolilor legate de nutriția bogată în grăsimi. Sursa de energie este un element important fie că este vorba de autoturism, fie ca este vorba de organism. Calitatea și cantitatea sunt elementele de ghidaj și în plus față de o mașinărie, omul modern are nevoie de un amestec optim de nutrienți pentru a da cel mai bun randament. Grăsimile (lipidele,cum mai sunt denumite) sunt nutrienți cu aport energetic cu rol funcțional la nivel celular. Dacă generația ante Millennials prefera să petrea că timpul liber în restaurante de lanț tip fast-food, generația actuală mizează pe ieșirile la restaurante cu Chefi renumiți ce prepară meniuri cu burgeri și cartofi prăjiți cu parmezan numai buni de postat pe rețelele de socializare. Trei feluri de grăsimi, prieteni sau inamici, o generație. 76,8% din cei chestionați consideră că medicul ar trebui să le adreseze în timpul consultației întrebări legate de obiceiul de alimentație, dorindu-și un sfat specializat de nutriție pentru a-și îmbunătăți starea de sănătate.
Obezitatea – top 3 afecțiuni în Europa. În ce măsură sunt bolile generației viitoare corelate cu dieta?
În rândul copiilor, obezitatea atinge cote ridicate în țările dezvoltate, iar în SUA 25% dintre copii sunt supraponderali, în timp ce 11% sunt obezi. În România, obezitatea este cel mai des întâlnită la bărbați, rata obezității crescând odată cu vârsta, în special pentru cei cu vârste între 18-79 ani, conform unui studiu realizat de Asociația Română pentru studiul Obezității. Din studiul realizat de compania B!TONIC, pentru reprezentații generației Millennials, obezitatea nu este un factor de îngrijorare, doar 21% din cei chestionați sunt îngrijorați că pot dezvolta acestă afecțiune . Pe primul loc în topul afecțiunilor ce îi îngrijorează pe acești a este cancerul (52,8%), urmat de posibilitatea de a dezvolta boli de inimă (46%). În procent de aproximativ 27%, generația Millennials este îngrijorată că poate dezvolta boli de piele (26%) , diabet (28%) sau infertilitate (26,8%).
Alergie sau intoleranță? Care este diferența?
Deși poate fi văzut ca un instrument de marke ting, precizarea pictogramei „gluten free” pe ambalajele produselor alimentare a venit ca o adaptare la schimbările stilului de viață al generației Millennials. Nu mai puțin de 1% din populația întregii țării suferă de această afecțiune (aprox. 200000 de români) și mai mult de jumătate din populația globală suferă de cel puțin o intoleranță alimentară. Văzută inițial ca o afecțiune cu incidență asupra intestinului subțire, boala celiacă sau intoleranța la gluten poate afecta ficatul, pielea, sistemul reproducător, sistemul osos, articulațiile, sistemul nervos central și tractul gastrointestinal.
Alergie sau intoleranță? Re acțiile de intoleranță sunt legate de incapacitatea sistemului digestiv de a metaboliza o anumită substanță, în timp ce alergiile sunt reacții adverse de hipersensibilitate a la alimente, mediate imunologic. Chiar dacă ambele se decodifică prin apariția schimbărilor la nivel tegumentar, manifestările intoleranței pot fi ușor confundate cu cele ale alergiilor, caz în care doar medicul alergoloc poate concluziona diagnosticul. Din cei chestionați, o mică parte (2%) sunt interesați în a avea acces în mod gratui t la investigații dermatologice.
„Credem că singura soluție pentru îmbunătățire pe termen lung este schimbare a comportamentelor negative actuale. Da, e nevoie în primul rând de dorința de a fi mai sănătoși, apoi de o educație și în al treilea rând de experiențe care să îți dea uneltele și motivația de care ai nevoie, așadar o motivație constantă din partea unor persoane specializate poate fi susținerea de care un Millennial are nevoie pentru atingerea obiectivelor.” Mihai Popescu, Regional Manager în cadrul B!TONIC România
Direcții de schimbare pe 3 planuri
Organizația Mondială a Sănătății consideră că majoritatea bolilor omului modern provin din greșeli ale stilului de viață și pot fi evitate prin corectarea obiceiurilor de zi cu zi legate de nutriție și sport. Din partea companiei B!TONIC, pașii de început s-au constituit în derularea de campanii educative la locul de muncă, blog informațional (dupaureche.ro), crearea unei aplicații mobile (Lifemode App), mergând până la planuri personalizate de nutriție (la cerere) și nu în ultimul rând includerea pe piața românească a liniei de suplimente B!TONIC ca urmare a studiilor pe carențe de nutriție.
Pentru ca o consultație să fie eficientă și tratamentul să aducă rezultatele dorite, B!TONIC își dorește crearea unei punți de legătură între p acient-medic-farmacist. Iată propunerea companiei producătoare de suplimente alimentare în cazul abordării holistice de prevenție și tratament, astfel încât pentru identificarea problemei, pacientul va trebui să îndeplinească următoarele cerințe:
1. Descrierea cu sinceritatate a stilului de viață și conștientizarea ajutorului specializat ce îl poate primi din partea medicului.
2. Informarea și educare în domeniul nutriției
3. Practicarea sportului (cel puțin 30 minute zilnic)
4. Efectuarea analizelor de sânge cel puțin o dată pe an
5. Renunțarea la grăsimi, dulciuri și sare
Odată descrisă problema medicală a pacientului, medicului îi sunt sugerate următoarele:
1. Obținerea informațiilor legate de stil de viață cu impact asupra sănătății
2. Crearea unei fișe în care să fie specificate obiceiurile de alimentație
3. Oferirea de informații complete de nutriție legate de afecțiunile sale
4. Prevenția anumitor afecțiuni (obezitate, lipsă de energie, managementul stresului etc) printr-o alimentație echilibrată
5. Garantarea înțelegerii afecțiunii pacientului și informarea asupra planului de tratament
Farmacistul este de cele mai multe ori primul care intră în contact cu pacientul Millennial, de aceea rolul său este unul ușor dificil sub aspectul comunicării, întrucât este nevoit să realizeze o anamneză corectă.
1. Obținerea informațiilor legate de stil de viață cu impact asupra sănătății
2. Atentă informare asupra istoricului medical al pacientului
3. Oferirea de informații complete de nutriție legate de afecțiunile sale
4. În lipsa posibilității pacientului de a-și extrage nutrienții din alimentație, oferirea de soluții alternative în baza suplimentării dietei cu produse specifice.
5. Asigurarea înțelegerii de către pacient a necesității schimbării stilului de viață în cazul în care acesta a dus la apariția afecțiunii medicale.
Pentru B!TONIC, consumatorul e ste centrul de inspirație în crearea produselor, de aceea anul 2016 vine cu mărirea liniei de suplimente alimentare cu încă patru produse revoluționare: Orange Imun, Terra Liver, Silver Bones și Blue Sleep. Produsele dezvoltate până astăzi se bazează pe o strânsă colaborare între medici, farmaciști și experți în nutriție.
B!TONIC face parte din brandul Lifecare Essentials, fiind o companie producătoare de suplimente premium, proiectate in Austria și dezvoltate în Germania, comercializate la nivel internațional, în Austria, Elveția, Republica Moldova și România. Misiunea companiei, prin brandul B!TONIC, este educarea societății spre a adopta un stil de viață sănătos, prin lin ia de suplimente vegane, training-uri și campanii sociale. Viziunea B!TONIC cuprinde 3 direcții: un stil de viață echilibrat, o îmbunătățire a calității vieții consumatorului și informare continuă. Mai multe informații despre B!TONIC regăsiți pe site-ul www.btonic.ro.
Date de contact
Daniela Dinică Marketing Specialist
daniela.dinica@btonic.ro
+40741087772