Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primavera pentru managementul proiectelor din Transelectrica

18 Octombrie 2005




Inainte de implementarea Primaverei comunicarea se facea in mod clasic prin faxuri si telefoane, „acum, Primavera usureaza activitatea de manager de proiect care conduce concomitent zeci de proiecte si ii este imposibil sa introduca in mod traditional toate informatiile si sa le supravegheze“, a subliniat Narcisa Margarit. Din punct de vedere al beneficiilor aduse costurile implementarii Primavera au fost nesemnificative.


In functie de drepturile repartizate, managementul companiei poate accesa securizat din orice punct pentru a avea o imagine clara in privinta termenului si a bugetului stabilit. Rapoartele date de Primavera sunt extrem de valoroase pentru munca manageriala. Se ordoneaza etapele, se pun in evidenta evenimentele cheie, „intersectiile periculoase“, respectiv momentele stabilite contractual unde trebuie evitate anumite decalaje ce implica depasiri de costuri, prin acele diagrame de analiza.


Sistemul permite realizarea a diferite tipuri de analize, o importanta mare o are modalitatea de analiza de tip „what if“ asupra situatiilor de lucru. Roxana Marciu a remarcat ajutorul pe care il aduce acest modul al Primavera: „Obtin o imagine asupra impactului unui eveniment nedorit. Pot vedea care sunt costurile, efectele unei intreruperi de finantare. Daca pot estima o probabilitate obtin o imagine asupra a ceea ce s-ar putea intampla“.


Din punct de vedere al raportarilor, viteza de reactie este mai mare, economii rezultand mai ales prin evaluarea clara a situatiei si in timp real. „Nu mai este o evaluare subiectiva, am aplicat penalizari pe baza rapoartelor reale date de sistem“, subliniaza Roxana Marciu.


Cu PrimaVision managementul are o imagine de ansamblu


Pentru managementul companiei, TotalSoft a furnizat aplicatia PrimaVision care ofera o imagine de ansamblu privind indicii de performanta, fara a intra in detalii cu informatii de tip depasiri de buget, unde apar depasirile, directia care a generat depasirile etc.


Este important ca sistemului respectiv sa-i asiguri servicii suplimentare de la implementare, la exploatare cu tot suportul aferent, sustine Narcisa Margarit. Ca urmare, in momentul de fata colaborarea s-a extins cu introducerea unei noi aplicatii TotalSoft privind modalitatea de lucru cu contractorii pentru a face o corelatie pe baza stadiului fizic declarat de fiecare contractor in parte.




Cu cel putin doua versiuni pe an, upgrade-ul se face prin scripturi automate la nivelul companiei cu zeci de instalari pentru sistemele de operare, antivirusuri, altfel pot aparea incompatibilitati, blocaje sau imposibilitatea de logare la sistem. TotalSoft ofera un pachet cu CD-uri cu tot ce reprezinta diferenta intre versiuni, asistenta tehnica, apoi organizeaza intalniri cu toti clientii in care se explica care sunt diferentele, imbunatatirile sistemului.


In permanenta, managementul a sprijinit IT-ul in Transelectrica. „Sunt resurse care se aloca in mod constant in IT pentru ca altfel nu putem exista in Europa“, a spus Calin Stanescu. „Trebuie expuse problemele corect, aratand avantajele si dezavantajele fiecarei investitii si, astfel, am beneficiat de sprijin si vom avea in continuare deoarece lucram cu sisteme operative care necesita investitii permanente“. Transelectrica investeste sume de ordinul a zeci si sute de milioane in zona IT. Nu toti sunt directionati catre serviciul IT, ei sunt propagati prin diverse alte investitii.


„Orice activitate trebuie sa o vedem ca o afacere, IT-ul asigura infrastructura si este peste tot. Nu este numai IT, nu este numai management, nu este numai comunicatie, ci totul trebuie abordat din perspectiva business-ului“, a mentionat Roxana Marciu.


Comunicarea–partea cea mai grea in managementul proiectelor



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite