Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tehnologie si siguranta de S(uper)-Klasse

25 Noiembrie 2005




Reducerea daunelor


Mercedes si-a asumat o viziune ce poate fi redusa la formula „Zero Accidente”, dar acest lucru nu inseamna ca S-Klasse nu este gandit si pentru eventualele incidente nedorite. Dincolo de masurile de siguranta luate pentru protejarea pietonilor (capota motorului se poate ridica intr-un anumit unghi pentru a reduce socul lovirii corpului), limuzina germana prezinta si o serie de facilitati in caz de accident, grupate sub numele Post-Safe: rezervorul de combustibil este inchis automat, instalatia de semnalizare cu lumini intermitente e pornita, motorul este oprit iar sistemul multimedia poate furniza informatii esentiale in mai multe limbi pentru a accesa serviciile de salvare. Nu mai putin de unsprezece senzori furnizeaza date despre severitatea si intensitatea impactului pentru a coordona toate echipamentele de siguranta de la bord. Nimeni nu isi doreste un accident, dar daca un asemenea eveniment are loc, S-Klasse reuseste sa reduca riscurile si daunele intr-un mod inca incomparabil cu un alt competitor din clasa sa.


S-Klasse ecologic


S-Klasse si-a castigat dreptul de a fi prima masina din lume cu certificat de mediu, aviz acordat de autoritatea recunoscuta TÜV Management GmbH. In practica, aceasta certificare garanteaza urmarirea de-a lungul intregului proces de proiectare si constructie a standardului international ISO 14062, ce evalueaza gradul de integrare a aspectelor de protectie a mediului inconjurator. Au fost luate in calcul atat o durata de functionare a noului S-Klasse ce acopera 300.000 km cat si caracteristicile de reciclare a materialelor ce intra in constructia masinii. De altfel, 45 de componente ce cantaresc impreuna in jur de 21 kg sunt facute din plastic reciclat. In ceea ce priveste emisiile de noxe, versiunea S 350 se afla cu 85% sub limitele impuse de normele Euro 4. Consumul de combustibil fata de versiunea precedenta a scazut cu 9%, iar zgomotul a fost redus cu doi decibeli. Mai mult, Mercedes promite ca in doi ani va avea pe piata si o versiune hibrida, iar in sprijinul acestei declaratii a prezentat la recentul salon auto de la Frankfurt doua modele concept S-Klasse cu propulsie hibrida, un model ce cupleaza un motor electric la unul pe benzina (Direct Hybrid) si un altul ce foloseste un propulsor diesel (Bluetec Hybrid).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Anonim
Ce rost are sa fie masina din clasa superioara atat de rezistenta si fiabila daca barosanii oricum le schimba ca pe cravate. Cred ca rezistenta e ultimul criteriu care intereseaza in cazul masinilor de lux pe oamenii de bani gata care busesc lunar cate o limuzina super, asta fiind pentru ei o masura a cat de tari sunt.
02 Decembrie 2005, 11:17:47
Daniel Butnariu
Observatia este corecta in masura in care luam in considerare doar specificul unei piete, sau mai bine zis perceptia referitoare la cine cumpara un anumit tip de masini. Mercedes, din fericire s-ar putea spune, are in vedere o categorie mai bine definita de clienti, care trece dincolo de eticheta de “barosani”: oameni cu un anumit venit, care vad masina ca ceva mai mult decat un simplu mod de deplasare de la punctul A la punctul B. Mercedes a ales sa “umple” aceasta notiune de masina cu atributele “siguranta”, “eleganta”, “rafinament” la fel cum BMW a ales “sportivitate” drept caracterisitica esentiala a produselor sale. Faptul ca “barosanii oricum le schimba ca pe cravate” nu inseamna pentru Mercedes ca argumentul “siguranta” este de trecut cu vederea. Mai mult, poate ca cel care va cumpara masina de la “barosan” va sti sa aprecieze cum se cuvine inovatiile aduse de Mercedes in domeniul sigurantei, mai ales ca este vorba despre inovatii asupra carora compania germana detine patente de inventie, ceea ce nu e de ici, de colo. Mai este un rost pentru care masinile din clasa superioara trebuie sa fie mai sigure, mai evoluate, mai “fitoase” (daca este sa exageram putin nota): o buna parte din echipamentele introduse in premiera pe masinile luxoase ajung pana la urma si la consumatorii care nu sunt “barosani”, care se bucura poate mai mult de o inovatie sau alta. Este cazul sistemului ESP, care a debutat pe S-Klasse iar acum este solicitat de unii consumatori si pentru masinile din clasa mica.
06 Decembrie 2005, 12:15:49
Daniel
Totusi sa revenim cu picioarele pe pamant si sa revizuim putin numarul de unitati ale firmei vandute pe la noi; cred ca siguranta ar trebui sa ne preocupe in cazul majoritatii masinilor care circula in trafic, ori ce procent este reprezentat de S-Klasse ? Nu imi permit sa intretin o asemenea masina (ca as cumpara-o), si mai cred ca tehnologia ar trebui sa fie un bun accesibil; de ce sa ne cramponam de Mercedes care dintotdeauna a fost o firma cu produse de nisa, care exceleaza prin dotari mai mult sau mai putin esentiale (si atat de pretentios declamate ca 'options' si alte denumiri care epateaza mintile mai putin educate - nu va indignati ca nu e cu adresa). Ma asteptam sa gasesc aici ceva tendinte ale pietei auto dot RO, dar se pare ca nu - de ce nu ? Mai cunoastem si noi cum se scriu articolele si chiar daca nu se simte, tot transpare o nota de subiectivitate (in favoarea cui oare ? ;) Piata auto in RO exista si inca merge bine, dar trebuie sa ai ochi si fler ca sa scrii original si pertinent fara sa fii trambita departamentului de marketing de nu-stiu-unde ..
15 Decembrie 2005, 04:20:48