Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Românii salvează copacii prin factura electronică

06 August 2012




Cosmote a redus costurile cu 2,5%

COSMOTE a introdus serviciul gratuit de factură electronică în iulie 2011. Până în prezent, 5% din numărul total de clienţi ai companiei au ales factura electronică, dintre care 85% sunt persoane fizice.

„Reducerile de costuri provin, în mod evident, din scăderea consumului de hârtie, a cheltuielilor cu printarea şi transportul facturilor în format fizic. După aproape un an de existenţă a acestui serviciu, costurile operaţionale aferente facturilor fizice s-au redus cu aproximativ 2,5%. Obiectivul acestei iniţiative este să punem la dispoziţia clienţilor noştri o soluţie îmbunătăţită şi securizată de accesare a facturilor. Optarea pentru introducerea facturii electronice depăşeşte raţiunile financiare, este în sine continuarea unui angajament faţă de comunitate pe care COSMOTE şi l-a asumat, acela de a proteja mediul înconjurător”, spun oficialii COSMOTE România.

Clienţii care aleg varianta electronică au acces la factură în scurt timp de la emiterea ei în sistem, aceasta putând fi achitată online sau prin orice altă modalitate de plată. Orice client COSMOTE îşi poate deschide un cont WebCare unde poate accesa factura electronică. Clienţii pot arhiva şi păstra fiecare factură câtă vreme se doreşte acest lucru, eliminând riscul pierderii acesteia.

„Metodele de informare asupra posibilităţii activării facturii electronice sunt variate, de la website-ul companiei, la email-uri, mesaje incluse pe factură sau SMS-uri către clienţii noştri. Continuăm să ne informăm clienţii în legătură cu această opţiune şi despre beneficiile utilizării serviciilor online şi sperăm ca numărul celor care vor alege factura electronică să se dubleze până la finalul acestui an, practic într-un ritm similar celui din alte industrii de servicii”, au adăugat oficialii companiei.

Sute de mii de clienţi Romtelecom au ales factura electronică

Romtelecom a introdus serviciul de facturare electronică în iunie 2010. La jumătatea acestui an, compania avea câteva sute de mii de clienţi care au ales varianta de facturare electronică, atât din segmentul rezidenţial, cât şi din cel business.

„Compania a promovat în mod constant factura electronică, utilizând mai multe canale de comunicare cum ar fi flyere, mesaje e-mail sau prin intermediul platformei My Account. De asemenea, au fost organizate, şi încă mai au loc periodic, tombole speciale pentru clienţii rezidenţiali care aleg să primească factura în format electronic. Au existat şi promoţii prin care aceştia au beneficiat de credit de 3 euro la prima factură electronică.Nu au fost ocoliţi de beneficii nici clienţii business, aceştia au fost răsplătiţi cu minute gratuite de convorbiri în reţelele Romtelecom şi Cosmote utilizabile în prima lună în care primeau factura în format electronic. Printre facilităţile oferite clienţilor care au optat pentru factura electronică se mai numără şi informarea prin sms la emiterea facturii şi oferirea unui card cu codul de bare al abonatului cu ajutorul căruia se poate plăti factura la orice partener încasator”, au declarat reprezentanţii Romtelecom.

Aceştia menţionează că economiile înregistrate de companie în urma implementării facturii electronice s-au evidenţiat în 2011 şi au reflectat costurile procesului de facturare pe hârtie aferent numărului de clienţi care au optat pentru această facilitate.

„Nu putem face estimări privind numărul de clienţi care vor opta în viitor pentru primirea facturii în format electronic, însă ne dorim ca numărul acestora să crească într-un ritm mai alert decât până acum. De altfel, aceste aşteptări sunt susţinute şi de tendinţa actuală prin care tot mai mulţi români adoptă instrumente electronice, bazate pe acces la internet”, au mai spus reprezentanţii Romtelecom.

E tot mai limpede, aşadar, că în lumea extrem de agitată în care trăim, primirea facturilor în format electronic şi plata acestora pe internet nu mai este de mult o modă sau o opţiune, ci o necesitate.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite