Cum integrăm īnvățămāntul superior romānesc īn cel european?
Iordan Petrescu, Prorector al Universității Tehnice de Construcții din București, a adus în discuție importantul rol al învățământului la distanță, în care România are o experiență de numai 10-12 ani.
„Majoritatea dintre noi cunosc targetul european pentru anul 2020. La nivelul educației superioare se preconizează ca 40% din populația până în vârstă de 25 de ani să fie angajată într-un proces educațional de învățământ superior. În ultimii 20 de ani, numărul de universități din România a ajuns la 108, ceea ce reprezintă o capacitate destul de mare de școlarizare și totuși ce vom face să prindem 40% din populația tânără în sistemul de învățământ superior? Probabil că învățământul la distanță ar putea fi una din soluții”, precizează Iordan Petrescu.
Cifra studenților angajați într-un proces de învățare la distanță din totalul studenților români în ultimii 2 ani se apropie de 20%. Numărul de studenți implicați în învățământul la distanță este aproape de trei ori mai mare decât cel de la învățământul particular.
Șansele României de a pune învățământul superior românesc pe harta mondială a centrelor universitare de renume este de a accelera reformele în domeniul învățământului profesional și al formării și de a alinia și mai mult învățământul universitar la cerințele pieței muncii.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)