Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Liceenii īși dezvoltă aptitudinile digitale īn clase Smart

28 Octombrie 2013




Școala Comercială „Nicolae Kretzulescu“ a fost fondată în toamna anului 1864. Până la înființarea Academiei de Studii Economice în aprilie 1913, Școala Comercială a fost cea mai înaltă treaptă a învățământului economic românesc. Din 1997, s-a introdus pentru elevii de clasa a X-a cursul de Educație Antreprenorială, prin programul Junior Achievement, iar în anul 2003 liceul a devenit centru de testare acreditat de ECDL (European Computer Driving Licence), primind Diploma de excelență pentru activitatea desfășurată. Totodată, școala se remarcă prin utilizarea programului computerizat de predare-învățare AEL.

„Ceea ce se întâmplă astăzi aici are legătură cu prezentul acestei generații care este familiarizată cu dispozitivele digitale, iar acest proiect le oferă elevilor oportunitatea de a studia așa cum își doresc. Asistăm la o schimbare fundamentală a filosofiei claselor în care elevii interacționează și primesc feedback în timp real“, a declarat Remus Pricopie, ministrul Educației Naționale, prezent la inaugurarea Smart Classroom.

Clase Smart la nivel național

Ministerul Educației Naționale dorește ca acest proiect să fie extins la nivel național, iar primii pași au fost făcuți la Iași și Timișoara, cu același partener, Samsung.

„E o chestiune de câteva luni, în acest an școlar cu siguranță vom inaugura și celelalte două clase, în Iași și Timișoara. După cum este agreat și în protocolul cu ministerul, va exista o competiție la nivel local și, pe baza unor criterii agreate cu Inspectoratele locale școlare, vom stabili școala care va beneficia prima de acest program. Investiția a fost de 100.000 de euro pentru trei clase, sigur este o cifră de început, însă nu am venit doar cu echipamente, ci și cu soluția software, care asigură interconectivitatea profesor-elev, pentru că numai astfel aducem valoare adăugată“, adaugă Mihaela Stănoiu.



Viziunea globală Samsung este de a susține tânăra generație pentru a face față cu succes provocărilor zilei de astăzi și mai ales a celei mâine. De aici vine și numele programului pe care compania l-a lansat în 2011 în România, Trends of Tomorrow, prin care își propune să susțină dezvoltarea profesională a tinerilor din clasele terminale.

„Noi ne concentrăm pe elevii de liceu, iar anul acesta ne-am propus să-i susținem în a-și dezvolta aptitudinile digitale. Împreună cu specialiști în domeniul recrutării am fost în licee și i-am ajutat pe tineri să-și dezvolte primul CV, să știe cum să se prezinte în fața angajatorilor online, pentru că de multe ori selecția și recrutarea se fac astăzi online. Cu această clasă digitală le oferim suport și pentru a reuși să studieze pe device-urile preferate. Importanța învățământului digital este reafirmată și de studiile în domeniu, care arată că, în momentul în care elevii se bucură de o experiență de învățare interactivă, aceștia rețin 75% din informații, în timp ce doar 20% dintre informații sunt reținute atunci când suportul de învățare este doar audio-video. În momentul în care informația este citită, elevii rețin până la 5% din informație“, mai spune Mihaela Stănoiu.

Prezent la evenimentul de lansare a clasei Smart, Mihnea Costoiu, Ministrul delegat pentru Învățământ Superior, Cercetare Științifică și Dezvoltare Tehnologică, a declarat că Ministerul Educației Naționale dorește ca toți copiii din țară să aibă acces la astfel de lecții: „Ne dorim să conectăm școlile la internet și în fiecare cătun, așa cum suntem la un important liceu bucureștean astăzi, copiii să aibă acces la aceleași lecții. Să nu fie nicio diferență între ceea ce se întâmplă azi în această clasă și oriunde în România. Să putem oferi soft-uri care să poată fi folosite pe toate echipamentele folosite în România astăzi. Dar până atunci e important să avem softuri educaționale. Și acesta este mesajul pentru toată lumea și ne dorim să realizăm acest lucru. Nu avem dreptul să le luăm această șansă extraordinară, pentru ei și pentru ceea ce pot să fie ei în viitor“.

Implicarea companiilor IT din România în demararea unor programe educaționale pe termen lung cu impact național este necesară, nu și suficientă. Răspunsul nu este investiția masivă în educație, ci înțelepciunea cu care acești bani sunt cheltuiți. Tehnologia a contribuit în susținerea dezvoltării tinerilor din întreaga lume și va continua să o facă, însă adevărata schimbare vine atunci când guvernele pun în aplicare o strategie de dezvoltare, pe termen lung și nu pe durata unui mandat de patru ani.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite