Cum măsurăm performanța departamentului HR?
Abordarea centru de profit
Această abordare necesită o schimbare de perspectivă de la perceperea HR ca un centru de cost, la cea de investiție. Această abordare implică taxarea pentru serviciile și programele oferite de către departamentul de resurse umane. Tarife competitive sunt stabilite pentru servicii cum ar fi formarea și dezvoltarea de programe. În unele cazuri, firmele din afara companiei pot concura cu serviciile HR interne pentru proiecte. De fapt, departamentul de resurse umane, fie face profit, devine rentabil sau înregistrează o pierdere. Adoptarea acestei abordări necesită ca departamentul de resurse umane să devină orientat către client și calitate în furnizarea de servicii și programe. Unele organizații au extins chiar acest concept pentru a include vânzarea de servicii de resurse umane la firme din afară, generând astfel venituri suplimentare. Abordarea de centru de profit permite managementului să măsoare în mod eficient rentabilitatea resurselor investite în departamentul de resurse umane.
Tags: HR, HR management, performanta, evaluare HR
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)