Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Furnizorii de echipamente telecom își regândesc politicile

01 August 2014




Ericsson are la București unul dintre cele patru Centre de Servicii Globale, care oferă o gamă largă de servicii profesionale pentru operatori locali și internaționali. Anul acesta, după semnarea recentă a contractului de administrare a rețelelor cu Romtelecom și Cosmote, Ericsson va avea peste 2.000 de angajați, devenind astfel unul dintre cei mai mari angajatori din industria IT&C în România.

„2013 a fost, pentru noi, un an plin de oportunități. Ne-am concentrat pe consolidarea parteneriatelor pe care le avem pe piață și am făcut eforturi pentru a le furniza clienților noștri suportul de care au nevoie într-o perioadă de competiție intensă. Suntem foarte mândri că Ericsson a fost ales să furnizeze infrastructura LTE pentru doi dintre cei trei operatori care au lansat rețele 4G în România. În același timp, avem clienți din afara industriei telecom și explorăm noi oportunități de business în sectorul guvernamental, dar și în alte industrii: utilități, securitate și servicii publice, industria TV și media și sisteme inteligente de transport. (...) Mai concret, pe piața TV, de exemplu, în ultimii ani am făcut 7 achiziții și acum putem oferi cel mai complet portofoliu de soluții și servicii pentru industria media. Suntem lideri ai pieței internaționale de soluții IPTV. De asemenea, suntem lideri la nivel mondial în materie de sisteme de suport al operațiunilor și de business“, spune Giovanni Dalla-Vedova.

Lorian Vintilă crede că având în vedere că operatorii şi-au comandat deja echipamentele 3G şi 4G, anul 2014 va creşte profiturile celor care sunt implicaţi în Managed Services, dar şi ale celor care echipează fibră optică: „O cotă aparte de creştere o preconizez în zona producătorilor de telefoane inteligente şi tablete, mai precis înaintez un procent de creştere cu 17% faţă de 2013. În ceea ce privește segmentele cu cele mai mari creșteri în 2013 pentru ZTE România, consider că echiparea fibrei optice a fost un motor important de creştere alături de tehnologiile wireless. De asemenea, segmentul reprezentat de smartphones şi CPE (n.r. Customer-Premises Equipment) a avut o creştere cu 37% mai mare decât în 2012.“

Întrucât compania ZTE furnizează în România echipamente care nu rămân în întregime pe piaţa locală, ci sunt redistribuite către ţările emergente ori ţările în care o parte dintre operatorii locali dezvoltă reţele fixe sau mobile, este destul de greu de evaluat o cotă de piață, dar nu imposibil, conform oficialului ZTE: „De exemplu, în tehnologiile GPON (n.r. Gigabit Passive Optical Network) ocupăm o cotă de piaţă locală de 63%, iar la nivel mondial avem 47%. În ceea ce priveşte producţia de terminale, ZTE ocupă locul 4 la nivel mondial. Per ansamblu, consider că ZTE România ocupă locul al treilea în piaţa românească şi, totodată, este poziţionată în primele cinci companii producătoare la nivel global. An de an ne-am propus ca ZTE să depăşească pragul de 50 de milioane de euro şi vă asigur că această cifră este acum prea mică faţă de rapoartele financiare anuale. Toate livrările FOB Shenzhen cumulate cu cele DDP Bucureşti tind spre cifra 100. La această cifră va trebui să adăugăm şi contractele regionale pe care le înregistrăm cu partenerii de afaceri din Republica Moldova, întrucât colegii de peste Prut fac parte tot din echipa noastră.“ În prezent, reprezentanța ZTE din Bucureşti numără aproape 150 de angajaţi şi colaboratori, iar cea din Timişoara va ajunge la cifra de 235 de specialişti.
Juniper Networks lucrează în România cu 45 de parteneri.

„Cele mai mari creșteri în 2013 au fost oferite de segmentele de securitate și data center. De asemenea, la nivel mondial se înregistrează o cerere ridicată pentru rețele High IQ și cloud“, precizează Michael C. Fritz.

Deși bombardat de numeroase reglementări și în ciuda dificultăților economice din ultimii ani, sectorul telecom românesc continuă să fie unul dintre cele mai competitive din Europa, atât la nivel de prețuri, cât și al diversității și calității serviciilor și produselor oferite.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite