Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Inițiativele CSR ale industriei IT&C

24 Noiembrie 2014




Telekom consolidează bunele practici în CSR

Pentru noi, responsabilitatea corporativă s-a aflat încă de la început în centrul preocupărilor și putem spune că face parte din modus operandi-ul nostru. În calitate de companie interesată să-și desfășoare activitatea într-un context economic și social cât mai stabil, bazat pe principiile dezvoltării durabile și ale respectului față de comunitate, este firesc să acordăm programelor CSR locul meritat în cadrul strategiei generale a organizației și să aplicăm și la acest capitol principiile competitivității. Fie că ne referim la acțiuni de protecție a mediului, prin plantări, programe interne de reciclare sau economisire a resurselor, fie că susținem organizații care lucrează în beneficiul unor categorii defavorizate, filosofia companiei a fost aceea de a sprijini comunitatea în care activează.

Avem colaborari deja de tradiție cu principalele ONG-uri din România, pentru susținerea unor cauze privind educația şi grija față de copiii defavorizați sau bolnavi, cum ar fi Asociația Telefonul Copilului (2001), unde asigurăm traficul gratuit către numărul de raportare a abuzurilor asupra Copiilor 116111. Au fost inregistrate peste 2 milioane de apeluri, iar peste 50.000 cazuri au beneficiat de interventia institutiilor abilitate. De asemenea, sprijinim financiar tinerii cu merite deosebite, prin intermediul programelor de burse, pe care compania le desfășoară anual. Până în prezent, 75 de tineri au beneficiat de burse prin programele noastre, iar anul acesta vom acorda 10 burse, prin proiectul „Bursele Telekom” pe care l-am demarat recent.

Nu în ultimul rând, anul acesta am lansat platforma HYPERLINK "http://www.teimplici.ro" teimplici.ro, prin care invităm ONG-urile să înscrie proiecte în vederea finanțării. Telekom Romania va aloca fonduri de până la 50.000 de euro pentru susținerea proiectelor câștigătoare în cadrul acestui program.

Rezultate și priorități
Este extrem de îmbucurător faptul că tot mai multe persoane se alătură acțiunilor de voluntariat, atât publicul larg, în special tinerii, cât şi angajații noștri. Anul acesta, de exemplu, peste 200 de angajați și voluntari externi s-au implicat în acțiunile noastre de CSR (plantare şi donare de sânge). În plus, conform unui sondaj intern, angajații preferă să se implice în mod direct în proiectele de responsabilitate socială în primul rând prin donații și voluntariat.Nivelul crescut al implicării angajaților se poate observa cu uşurință şi prin prisma rezultatelor înregistrate în termeni de economisirea resurselor. Numai anul acesta, din septembrie pana acum am colectat în vederea reciclării 15 tone de hârtie prin proiectul nostru intern „Reciclăm şi Inovăm!”.

Telekom Romania are printre priorități investiția în programe destinate educației şi formării tinerilor. Credem că programul „Bursele Telekom” le va oferi acestor tineri șansa de a-și valorifica întregul lor potențial și de a-și dezvolta o carieră de succes, în viitor. În plus, această inițiativă se înscrie în strategia companiei de a încuraja excelența și de a deveni angajatorul preferat pentru tinerii talentați și motivați care doresc să-şi construiască o carieră solidă în telecom. Până în prezent, prin diverse programe similare derulate de companiile din grup, 75 de tineri au beneficiat de burse și așteptăm cu drag să-i cunoaștem pe beneficiarii ediției din acest an. Au început deja înscrierile, iar pe data de 12 decembrie vor fi anunțați câştigătorii ediției din acest an. În anul şcolar 2014-2015, bursierii Telekom vor primi împreună peste 18.000 Euro în programul “Bursele Telekom”.

"Cred că în România traversăm o etapă de consolidare a bunelor practici de responsabilitate corporativă, adică acele practici din care transpare faptul că responsabilitatea corporativă stă la baza tuturor activităților companiei, fiind îmbrățișată, ca mod de a face lucrurile, nu doar de echipele de management sau de cele de comunicare, ci de o pondere considerabilă a angajaților, implicați voluntar în proiecte în folosul comunității."
Ruxandra Vodă, Director Comunicare grupul Telekom Romania

Cele cinci domenii CSR ale Telekom Romania

• Strategie şi management - Obiectivul este de a opera într-un mod responsabil, de a fi răspunzători pentru eventualul impact al operațiunilor noastre şi în acelaşi timp de a ne îmbunătăți competitivitatea şi de a ne asigura creşterea.
Mediu - Obiectivul este de a nu avea un impact negativ asupra mediului (acolo unde nu este realizabil, încercăm să minimizăm impactul negativ, care inevitabil provine din toate activitățile umane) şi, în paralel, de a-i responsabiliza pe concetățenii şi angajații noştri pentru a acționa mai responsabil în privința protecției mediului.
Societate - Îmbinarea succesului afacerii noastre cu prosperitatea şi calitatea vieții, nu doar pentru oamenii din comunitățile locale, ci şi pentru țările în care ne desfăşurăm activitatea.
Angajați - Crearea unui loc de muncă stabil şi echitabil, care să faciliteze dezvoltarea profesională şi personală a angajaților noştri.
Piață, clienți şi furnizori - Exercitarea unei abordări de management bazată pe principiile transparenței şi eticii, şi, în acelaşi timp, contribuția la funcționarea responsabilă a piețelor în care ne desfăşurăm activitatea.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite