Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Mobilitatea electrică īn Romānia, de la strategie la implementare

29 Mai 2019




În continuare, Liviu Popescu - Membru, Asociația pentru Promovarea Vehiculelor Electrice în România, Membră AVERE Europa abordat subiectul mobilității electrice la nivel european și din prismă legislativă. "Comisia Europeană a lansat pe 28 noiembrie 2018 o strategie pe termen lung pentru reducerea emisiilor de carbon care se întinde până în 2050. Obiectivul nu este să stabilim alte obiective, ci să creăm o viziune și un plan pentru de a ajunge la 0 emisii de carbon. Strategia ia în calcul 8 scenarii diferite, luând în considerare toate sectoarele. Proporția vehiculeleor care fucnționează pe baterii și motoare elctrice va ajunge la 95% în 2050. "



Poluarea afectează întreaga populație a globului având aspecte dramatice în anumite regiuni. O mare parte din vină o poartă traficul auto concentrat în special în orașele mari. Una din soluții o reprezintă transportul în comun. O altă varianta este utilizarea scuterelor, trotinetelor sau a bicicletelor electrice. O altă soluție a venit de la Andi Ostroveanu - Co-Fondator, GTG, care a creat la Baia Mare prima mașină electrică realizată în România. Acesta propune utilizarea mașinilor electrice din categoria L6E și L7E, destinate exclusiv traficului din orașe și zonele limitrofe. Viteza de deplasare este limitată la maxim 50Km/h sau80 Km/h. Care sunt avantajele? "Autonomia este de 100-150Km în condițiile traficului din oraș. Încărcarea bateriilor este facilă, se pot încărca de la prize obișnuite de 16 A max sau se pot încărca la stații de încărcare specializate."

Claudiu Suma – CEO, SafeFleet a abordat tematica conferinței din experiență proprie, ca utilizator, dar și ca manager al unei flote de agenți de vânzări utilizatori de mașini electrice. Claudiu susține că trendul se îndreaptă către descurajarea utilizării mașinilor diesel și că din punct de vedere al consumului, mașina electrică folosită în oraș este foarte eficientă. “Într-un ansamblu sistematic de tip peer-to-peer, încercăm să ne desfășurăm activitatea având ca element central individul, care la rândul său să devină promotor al tehnologiei electrice. Ne sfătuim clienții să își electrifice flota, să folosească un sistem de monitorizare a energiei. Toate inițiativele care susțin această mișcare vor duce cu siguranță la consolidarea conceptului de e-mobility. Un exemplu foarte clar este costruirea a două fabrici de baterii electrice în Ungaria.”

Dr. Dorin Beu - Președinte al Consiliului de Administrație, Romanian Green Building Council (RoGBC) a vorbit despre conceptul Smart City prin integrarea tuturor acestor tehnologii verzi într-un ecosistem. Acesta a amintit și despre impactul mașinilor electrice asupra clădirilor verzi. Acesta a prezentat situația din 2018 a clădirilor verzi certificate: 35 de clădiri certificate și 22 în derulare cu certificare LEED, 45 de clădiri existente și 46 de construcții noi și renovări majore (BREEAM), plus 25 de certificări în derulare. În ceea ce privește clădirile verzi, au fost înregistrate 22 de clădiri rezidențiale, plus 5000 de apartamente, construcții noi.

Eveniment organizat de BusinessMark, susținut de: ALD Atomotive.

Radio-ul oficial al evenimentului: Europa FM.

Eveniment organizat cu susținerea: BRCC, BCCBR, CCIRI, Zelist Monitor.
Parteneri media: Tranzit, Ziarul Bursa, energynomics.ro, carZZ.ro, Transilvania Business, RBT Transport, Administratie.ro, I like Cluj, Global Manager, Antreprenor în România, StiriActuale.ro, BirouInfo, Depozitinfo.ro, Business24, Business Press, Clujul de Buzunar, DeBizz, Curierul Național, Financial Market, Financiarul, InfoOradea, InTurda.ro, Jurnalul de Afaceri, MATEK, MoneyBuzz, Monitorul de Făgăraș, Portal Management, PRbox.ro, Rbe Connect, PRwave, Social Media Romania, SpatiulConstruit.ro, Market Watch, Ziare.com.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite