Universități romānești īn prim-planul formării Universităților Europene
Prof. univ. dr. Anca Dana Buzoianu: Pentru Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” este, în același timp, o onoare, o responsabilitate și o provocare faptul că suntem membri fondatori ai acestui prestigios consorțiu universitar. Participarea la acest proiect reprezintă încă un pas important pe care universitatea noastră îl face în construirea unei prezențe la nivel european. Educația universitară în anul 2020 trebuie să includă și dezvoltarea unor colaborări internaționale capabile să permită deschiderea de noi orizonturi și noi oportunități.
Ce impact & beneficii consideraţi că va avea pe termen mediu şi lung acest proiect, pe diferite paliere: la nivelul propriei instituţii, la nivelul sistemului universitar românesc, la nivel de European Higher Education Area?
Prof. univ. dr. Anca Dana Buzoianu: Impactul direct al proiectului la toate nivelurile va fi unul semnificativ, prin deschiderea unor oportunități substanțiale de a finanța activități care vizează interesele comune ale partenerilor alianței. În completarea resurselor obținute prin programul Erasmus+, consorțiul NeurotechEU va aplica și în cadrul unor linii de finanțare complementare precum Horizon 2020, acțiunile COST, programul Erasmus Mundus și altele.
Probabil cele mai importante beneficii ale acestei inițiative sunt cele indirecte, reprezentate de rezultatele intangibile ale cooperării dintre parteneri. Prin intermediul proiectului NeurotechEU, sperăm să reprezentăm cu mândrie România pe harta programelor educaționale de top la nivel internațional.
Conf. univ. dr. ing. Florin Drăgan: La nivel instituțional putem observa anumite beneficii specifice: creșterea vizibilității pe plan local, regional, național sau internațional a Universității Politehnica Timișoara; creșterea expertizei didactice, tehnice și științifice; consolidarea poziției în cadrul unui consorțiu de prestigiu, schimbul de idei și de bune practici cu partenerii; dezvoltarea unor soluții adecvate pentru unele probleme comune; stabilirea unor viitoare direcții de cercetare sau proiecte specifice de cercetare naționale și internaționale.
La nivelul sistemului universitar românesc, trebuie să evidențiem: asigurarea unei strategii de diseminare actualizată permanent cu rezultatele noi, provocările și potențialul de dezvoltare regională în vederea susținerii unei dezvoltări sustenabile, bazată pe resurse și potențial; creșterea vizibilității on-line și în social media pentru prezentarea și diseminarea mesajelor importante sau a informațiilor dedicate anumitor grupuri interesate de activitățile I-R&Di; definirea strategiei Open-Access, încurajarea membrilor și partenerilor pentru a acționa în conformitate cu politicile europene de referință.
La nivelul European Higher Education Area, E3UDRES2 promovează mobilitatea (atât fizic, cât și virtual) pentru studenții de la toate nivelurile, precum și pentru personalul academic și non-academic. Permite studenților și personalului să dobândească competențe interculturale (inclusiv competențe lingvistice) sau să identifice teme noi, multidisciplinare, transfrontaliere, atât din punct de vedere didactic, cât și științific. E3UDRES2 susține dezvoltarea orașelor mici, mijlocii și zonele rurale adiacente, abordând într-un mod complex și inovativ nevoile și provocările lor specifice, ca parte a unei societăți europene prospere. Acesta consolidează ideea „Din Europa - Pentru Europa” prin generarea de soluții europene la problemele regionale într-o lume conectată la nivel global.
Prof. univ. dr. Marilen Gabriel Pirtea: Pentru Universitatea de Vest din Timișoara sunt de remarcat următoarele linii de impact și beneficii: creșterea prestigiului național și internațional; creșterea vizibilității internaționale; atragerea mai puternică a unor surse de finanțare europene; creșterea numărului de studenți domestici și internaționali; studenți mai bine pregătiți pentru o piață a muncii internațională; oportunitățile de stagii internaționale; studierea în universitățile partenere (predare-învățare); creșterea numărului de doctorate în co-tutelă; atragerea de investiții în zonele de granițe; poziționare mai bună în clasamentele internaționale, prin publicații, ca urmare a unor cercetări și studii comune; creșterea relevanței pentru experiența internațională a studenților, profesorilor și personalului administrativ.
De asemenea, pentru România se remarcă trei rezultate semnificative: creșterea vizibilității învățământului superior românesc; creșterea capacității învățământului superior românesc de a atrage studenți internaționali și cercetători de calitate; dezvoltarea rețelelor internaționale de cercetare cu impact economic pentru România.
Nu în ultimul rând, la nivel de European Higher Education Area, pot fi subliniate beneficiile: creșterea atractivității și vizibilității învățământului superior european, astfel încât să devină o opțiune pentru studenții din toate colțurile lumii; creșterea incluziunii și diversității lingvistice; Europa - ca jucator semnificativ la nivel mondial, în ce privește soluțiile inovatoare pentru tratarea problemelor globale.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)