Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

D-Link, mai multa inteligenta înglobata în retea

19 Noiembrie 2006




D-link lucreaza numai prin distribuitori. In Romania avem 3 mari distribuitori: Elkotech Romania, Lasting Systems si Scop Computers, 2 în Bucuresti si unul în Timisoara, si care printr-un numar mare de reselleri acopera întreaga tara. Elkotech este un distribuitor pur, Scop este angajat în egala masura în proiecte si distributie, în timp ce Lasting e focusat aproximativ 70% pe proiecte. Prin acest canal de distributie targetam 3 segmente: piata end-user-ilor, piata IMM si segmentul de operatori de comunicatii. Pana acum avem o pozitie privilegiata pe segmentul IMM/SOHO (Small Office-Home Office). Urmeaza ca în urma unei campanii sustinute sa ne implicam anul viitor pe segmentul enterprise si pe cel al operatorilor de comunicatii. Pe acest ultim segment operatiunile sunt mai greoaie: participarea la licitatii trebuie pregatita atent, trebuie sa customizam un produs pentru operatorul respectiv, etc. Sunt proiecte mari, dar cu margini relativ mici fata de celelalte segmente. Oricum avem margini foarte bune si practic distribuitorii nostri castiga mai mult decat distribuitorii concurentei. Nu intentionam sa crestem numarul distribuitorilor. Acestia trei sunt bine pozitionati pe piata, urmand ca de aici înainte sa ne conjugam împreuna eforturile pentru a cuceri si segmentul enterprise.


Care este strategia privind abordarea pietei enterprise si a operatorilor de telecomunicatii?


Confirmarea aderarii Romaniei la 1 ianuarie 2007 la Uniunea Europeana a accelerat nivelul investitiilor firmelor straine în Romania. Suntem convinsi ca acestea vor cunoaste în continuare un trend ascendent. Un fenomen similar se va petrece si în ceea ce priveste infrastructura locala de telecomunicatii. Pe fondul unei astfel de piete emergente, D-Link va “pune umarul” pentru a sustine cresterea ambelor sectoare. Dupa castigarea unei pozitii bune în segmentul SMB/SOHO, urmeaza în mod natural concentrarea unor resurse importante din Companie tocmai pentru implementarea unor solutii în segmentul mai sus mentionat. In mod cert, avem portofoliul de produse pentru ca aceasta dezvoltare sa fie sustenabila si bineînteles avem background-ul necesar pentru a le putea promova. Exista, în acest sens, reusitele colegilor din Polonia, Ungaria sau Cehia care vor fi folosite ca referinte în implementarile locale.


Solutiile pentru piata enterprise implica si un grad mai ridicat de complexitate, dar si de personalizare. Ce resurse aveti la dispozitie din acest punct de vedere?


Cercetarea si dezvoltarea sunt facute în Taiwan, iar reprezentantele regionale au o legatura directa cu cei de acolo. Catre centrul din Taiwan trasmitem cerintele noastre pentru customizarea unui produs sau solutie pentru piata locala. Customizarile la nivel de software sunt facute relativ repede, dar cele hardware dureaza în jur de 6 luni pana cand produsul ajunge în Romania. Pana acum am avut însa numai cereri de schimbare de firmware si am reusit s-o facem cu succes de fiecare data, nu a fost nevoie de transformarea fizica a unui produs. Activitatea este coordonata de centrul D-Link de la Londra, care coordoneaza toata Europa. Livrarile se fac tot de la Londra deoarece acolo sunt tinute stocurile. Exista chiar si o echipa de ingineri care se ocupa de transformarile la nivel de software acestea necesitand un timp redus de rezolvare.


D-Link are o serie de implicari globale în educatia de specialitate. Exista astfel de proiecte educationale si în Romania?


Motto-ul D-Link este acela de a “crea retele pentru oameni”. Compania a încercat întotdeauna sa se implice în viata sociala a oamenilor, încercand sa faca accesul la informatie mai facil pentru orice individ, indiferent de apartenenta la o anumita categorie sociala. In Romania am facut un prim pas pentru apropierea de mediul universitar prin oferirea unor hot spoturi ce permit accesul gratuit la informatii. Pasul urmator este sa dezvoltam o serie de cursuri prin care studentii sa învete cum se configureaza si cum functioneaza echipamentele noastre. Sunt initiative care necesita numeroase resurse, iar deocamdata ne-am concentrat energia pe training-urile vanzatorilor si reseller-ilor. Speram ca acestia, la randul lor, într-un orizont de un an si jumatate, sa se poata implica în diverse programe educationale.


D-link ofera solutii end-to-end pentru piata SMB. Care sunt oportunitatile la nivel local?


Piata SMB din Romania are cea mai mare rata de crestere din Europa datorita faptului ca deficitul de infrastructura determina cererea mare de echipamente. Mai mult, companiile constientizeaza ca merita sa investesti în echipamente performante care nu necesita înlocuiri rapide si suport constant. Din acest punct de vedere, D-Link este bine pozitionat tocmai pentru ca ofera produse cu un raport optim calitate-pret, dar si pentru ca acopera prin portofoliul mare de produse tot ce are nevoie o companie de nivel mic sau mediu (switch-uri, solutii de securitate, supraveghere, totul). In plus, pe langa preturi, încercam sa avem permanent un avantaj tehnologic fata de concurenta, prin facilitati înglobate în produsele noastre care dau valoare adaugata acestora. De aceea, produsele D-link au mai multa inteligenta la acelasi pret.


Care sunt obiectivele pentru 2007?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite