Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Internaționalizarea și perfecționarea modelului educațional UTCN prin parteneriate strategice cu SUA

14 Decembrie 2023






Un alt exemplu relevant este abordarea WPI, care asigură o conectare permanentă între instituție și industrie, prin intermediul programelor de tipul Project Based Learning (PBL), în special sub formă de stagii de practică. Aceste programe urmăresc implicarea activă a studenților în proiecte dezvoltate în colaborare cu companiile partenere ale instituței. În plus, în cadrul WPI, studenții primesc sprijin pentru a înființa start-up-uri, inclusiv acces liber la spațiu și utilități. Pentru a sprijini în continuare inițiativele lor, o foaie de parcurs de învățare este elaborată cu mentori de la universitate și antreprenori cu experiență. Studenții beneficiază de sesiuni regulate de consiliere oferite de un consiliu de trei persoane cu peste 25 de ani de experiență în domeniu.
Aceste exemple oferă doar câteva dintre informațiile valoroase obținute asupra diverselor componente ale modelului SUA și care ar putea fi adaptate sau integrate în strategia UTCN pentru o colaborare fructuoasă cu industria.



Un al doilea obiectiv al acestei vizite a fost stabilirea de parteneriate academice. Cât de important este acest lucru în strategia de dezvoltare a UTCN? În ce stadiu de parteneriat ați reușit să ajungeți în relația cu instituțiile vizitate?

În contextul mai larg al parteneriatelor academice, discuțiile noastre cu WPI au dezvăluit oportunități interesante care se aliniază cu obiectivele strategice de dezvoltare ale UTCN. În timpul conversațiilor cu privire la programele lor PBL, a apărut perspectiva unui parteneriat internațional. Aceasta prevede ca studenții americani să călătorească în România pentru o perioadă de 7 săptămâni, colaborând cu omologii români la proiecte furnizate de părțile interesate locale, precum companii sau ONG-uri. UTCN, în acest scenariu, joacă un rol crucial în identificarea temelor proiectelor prin intermediul rețelei sale de companii, iar costurile de călătorie ale studenților sunt acoperite de taxa de școlarizare.
În plus, discuțiile au inclus explorarea mobilității cadrelor didactice și studenților români în SUA. Pentru cadrele didactice, WPI s-a oferit să ne ajute să ne pregătim personalul pentru a înțelege mai bine metodologia pe care o utilizează pentru PBL. În ceea ce privește studenții UTCN, aceștia ar putea participa la programe similare, universitatea urmând să acopere costurile. Se are în vedere și opțiunea de a accesa fonduri de la Fundația Româno-Americană (RAF) pentru aceste inițiative.
În colaborare cu WPI și pentru a promova potențiale parteneriate, au avut loc discuții în jurul înființării unui centru de tip PBL în Cluj-Napoca. Acest centru, evident inspirat de modelul WPI, va fi dedicat învățării bazate pe proiecte și se va alătura rețelei de centre similare WPI din întreaga lume.
În plus, reprezentanții WPI au invitat UTCN să se alăture NACRO (Network for Academic Corporate Relations Officers), o rețea globală cu peste 500 de membri. Beneficiile potențiale și semnificația acestei colaborări sunt explorate în mod activ, ca parte a angajamentului continuu al UTCN de a îmbunătăți parteneriatele academice și angajamentul global.
În plus, UTCN se află în stadiile incipiente de analiză și personalizare a unei propuneri inițiale pentru o potențială colaborare cu MIT Jameel World Education Lab (J-WEL), oinițiativă prestigioasă a MIT axată pe abordarea provocărilor în educația globală. În contextul acestei colaborării, sunt în desfășurare discuții pentru a evidenția obiective, strategii și rezultatele specifice așteptate. Această colaborare are un potențial imens pentru ca UTCN să contribuie la progresele globale în domeniul educație, să se angajeze în schimbul de cunoștințe și să pună în aplicare practici educaționale inovatoare. Colaborarea dintre UTCN și MIT J-WEL va aduce o mulțime de beneficii peisajului academic al UTCN: acces la cercetări de ultimă oră, expertiză globală și abordări inovatoare ale educației. Schimbul de idei și cele mai bune practici în ceea ce privește dezvoltarea curriculumului, pedagogia și integrarea tehnologiei sunt doar câteva dintre elementele cheie care vor asigura faptul că UTCN este și rămâne adaptabil și aliniat cu tendințele emergente din sectorul educației internaționale. Prin participarea la inițiativele MIT J-WEL, profesorii și personalul UTCN pot beneficia de o dezvoltare profesională, îmbunătățindu-și abilitățile și cunoștințele, în timp ce studenții pot fi expuși la diverse experiențe educaționale și programe potențiale de mobilitate. În plus, prin această colaborare UTCN va dobândi avantaje strategice prin sporirea vizibilității și recunoașterii sale globale. Prin această asocierea cu MIT J-WEL, UTCN își întărește angajamentul față de excelență și inovație în educație, atrăgând atenția părților interesate internaționale.



Care sunt cele mai importante concluzii și câștiguri ale vizitei UTCN în SUA per total?

În discuțiile cu reprezentanții Universității Northeastern, am identificat pârghii pe baza cărora pot fi dezvoltate colaborări ulterioare și care vizează potrivirea academică între domenii de cercetare complementare dintre cele două universități, în vederea dezvoltării colaborărilor (proiecte de cercetare, doctorat în co-tutelă, etc.). Pasul inițial implică cartografierea tuturor domeniilor de cercetare din universitatea noastră și Northeastern. În plus, facilitarea accesului start-up-urilor și spin-off-urilor create în UTCN la incubatoarele de afaceri din zona Boston, prin intermediul Fundației UTCN, este un alt subiect de interes, susținând activ angajamentul acestor companii cu fondurile de investiții, capitaluri de investiții și investitori providențiali. S-a discutat și despre colaborarea prin Programul Dialogul Civilizațiilor, care ar permite acțiuni de schimb cultural pentru studenți și personalul universitar.



Vizita la UMass Amherst a oferit perspective valoroase asupra relației dintre mediul academic și industrie. Strategia de înființare a unui institut care să asigure o conexiune permanentă cu mediul economic, în special pentru a sprijini start-up-urile nou înființate, reprezintă un câștig semnificativ de cunoștințe pentru universitatea noastră.
Întâlnirea cu WPI a reprezentat o oportunitate de a discuta despre parteneriate internaționale între universități și o invitație de a se alătura NACRO (Network for Academic Corporate Relations Officers), o rețea globală cu peste 500 de membri. Pe lângă schimbul de bune practici la fiecare instituție vizitată, considerăm fiecare oportunitate de a stabili noi colaborări sau parteneriate drept un câștig esențial.
UMass Lowell a extins sprijinul pentru UTCN în domeniul științei și ingineriei nucleare, semnalând o colaborare promițătoare între cele două instituții. Oferta UMass Lowell cuprinde nu numai suport pentru UTCN în acest domeniu specializat, ci și potențialul pentru inițiative de predare comune. Mai exact, UMass Lowell a propus eforturi de colaborare în furnizarea de materiale didactice online și facilitarea accesului direct la datele reactoarelor nucleare pentru experimente. Acest efort de colaborare își propune să îmbunătățească experiența educațională pentru studenții de la UTCN, oferindu-le oportunități unice de a se angaja în aplicații practice și cercetare în domeniul științei nucleare.
Acestea sunt doar câteva concluzii din vizita UTCN în SUA și reflectă un angajament și deschidere față de schimbul de cunoștințe și internaționalizarea educației. Toate acestea exemplifică potențialul universităților de a lucra împreună dincolo de granițele geografice pentru a îmbogăți expertiza academică, a promova perspective globale și a avansa cercetarea în domenii specializate.

Cum arată planul de viitor? Cum vă propuneți să consolidați colaborările inițiate acum și să le diversificați în viitor?
Pentru a concretiza obiectivele urmărite, planul strategic al UTCN se învârte în jurul creșterii competitivității și atractivității instituției noastre. O componentă esențială a acestei strategii implică dezvoltarea și consolidarea dimensiunii și orientării noastre internaționale, recunoscută ca un catalizator pentru îmbunătățiri substanțiale în educație, cercetare științifică, inovare și creație artistică. Această abordare strategică își propune să abordeze în mod eficient provocările contemporane la nivel local, regional, național și global. An de an, implementăm cu sârguință acțiuni coerente care facilitează transformarea instituțională a UTCN, ridicând standardele de calitate și performanță.
O parte integrantă a acestei strategii este stabilirea de parteneriate globale solide, care contribuie în mod semnificativ la creșterea numărului de studenți internaționali și favorizează schimburile transfrontaliere de studenți, personal și cunoștințe. Aceste parteneriate sunt fundamentale în propulsarea UTCN spre a deveni o universitate cu adevărat internațională. În consecință, angajamentul nostru continuu este dublu: îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite studenților, personalului academic și de cercetare și stimularea activă a mobilității internaționale pentru personalul didactic, cercetători și studenți al UTCN. Această abordare cuprinzătoare asigură că UTCN rămâne în fruntea standardelor și practicilor educaționale globale, facilitând creșterea susținută și excelența.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite