Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SOA – avantajul competitiv intr-o banca

23 Decembrie 2006




Un scenariu posibil al procesului de Creare a Contului Bancar, bazat pe SOA, putea avea urmatorii pasi:


Lucratorul bancar din front-office utilizeaza un browser folosind tehnologia de portal, pentru a demara deschiderea contului. Portalul asigura personalizarea la nivelul interfetei lucratorului bancar.


Componentele aplicatiei de front-office ofera infrastructura necesara autentificarii si autorizarii pentru operatiunea bancara (intr-un proces real, componentele de front-office asigura mai multe functii).


Utilizand conectorul/adaptorul aferent, componentele de business declanseaza un proces la nivelul fluxurilor. Acest proces poate dura de la minute la zile, putand implica si interventii umane (decizii la nivelul salariatilor bancii pe baza organizarii interne).


Primul pas al acestui proces apeleaza componenta (serviciul) de gestiune a conturilor, care valideaza datele in aplicatiile de back-end (pasii 5-7), interogand sistemul de retail/corporate pentru a vedea daca clientul exista, daca mai are conturi, interogarea sistemului de carduri bancare pentru crearea si atasarea unui card contului care va fi deschis, actualizarea informatiilor din ODS cu informatiile suplimentare aferente clientului. Dupa indeplinire, controlul este redat fluxului de la nivelul procesului care a declansat apelarea componentelor de back-end.


Pasul urmator al procesului este cel de aprobare, care se realizeaza de catre un salariat al bancii. Salariatul este selectat pe baza unui flux de lucru complex prin care se aloca personalul pe functiuni, conform organizarii interne. Daca pasul aprobarii nu este realizat intr-un anumit interval de timp, se trimit notificari catre alti angajati sau alte procese pot fi declansate. Functionarul bancar primeste sarcina de indeplinit la nivelul de portal si aproba sau respinge cererea de creare de cont.


Etapa urmatoare este crearea concreta a noului cont. Pentru aceasta activitate, fluxul de lucru reutilizeaza componenta (serviciul) colaborativ gestiune de conturi (utilizand insa o operatiune diferita –parte a serviciului care este un set de operatiuni – cea de creare). Logica colaborativa trebuie sa fie sigura ca apeleaza serviciile relevante in cadrul aplicatiilor dorite (de back-end, dar nu numai).


Dupa crearea cu succes a contului, se trimite o notificare inapoi catre functionarul bancar care a initiat procesul si/sau o notificare prin alte sisteme (SMS, e-mail etc). Daca este necesar, acest proces poate apela usor oricare alte procese. Noul cont al clientului este, in final, creat si confirmat.
Calin_Rangu


Un articol de
Calin Rangu,
PhD Director Raiffeisen Bank, Vicepresedinte CIO Council Romania




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite