Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Supermarketurile, in plin trend ascendent

28 Aprilie 2007




In crestere


Piata romaneasca de retail este in plina crestere, estimandu-se ca va ajunge la valoarea de 40 de miliarde de euro in cursul acestui an, potrivit NewsIn care citeaza un studiu al companiei de consultanta Deloitte Romania. Anul trecut, vanzarile prin intermediul retelelor de supermarketuri si hypermarketuri au insumat 33,5 miliarde de lei, cu 17% mai mult fata de 2005, cand valoarea acestei piete era de 28,7 miliarde de lei. Daca rata de crestere medie anuala de peste 17% va fi pastrata, piata de retail din Romania ar putea depasi valoarea de 100 de miliarde de euro, in 2010, conform studiului. Un factor important pe care se bazeaza expansiunea retelelor de magazine este creditul de consum si cresterea puterii de cumparare a populatiei. In Romania, 8% din populatie a accesat creditul de larg consum, in comparatie cu Bulgaria, 14%, si Germania, peste 50%.


Febra expansiunii


In regiunea Europei Centrale si de Est, ponderea totala a hypermarketurilor si supermarketurilor variaza de la 35% in Polonia la 46% in Cehia, arata un studiu GfK. Aceeasi pondere este de 12% in Rusia si 13% in Ucraina. In Romania si Bulgaria, comertul traditional are o pondere de 71% in Romania, respectiv, de 79% in Bulgaria; marile magazine cu bunuri de larg consum detin 20% din activitatea comerciala din Romania si 17% in Bulgaria. Analiza indica o crestere masiva, de pana la 50%, a ponderii marilor lanturi de magazine in preferintele romanilor.


Acest trend este valorificat la maximum de companiile detinatoare de supermarketuri. Ritmul alert al extinderii marilor retaileri din Romania face ca supermar-keturile sa rasara peste noapte nu doar in cartierele Capitalei, ci si in principalele orase din tara.


Kaufland, care se estimeaza ca va fi principalul competitor al lui Metro pe viitor in zona Europei Centrale si de Est, are deja deschise 20 de magazine, desi nu este prezent in tara decat de aproximativ un an. Magazinele acopera toate zonele importante ale tarii, iar obiectivul companiei ramane in continuare expansiunea. Pana la sfarsitul anului 2007, inca aproximativ 15 magazine vor fi deschise in Sibiu, Iasi (trei magazine), Cluj, Constanta. Pentru un singur magazin investitia este intre cinci si zece milioane de euro; asadar, investitiile companiei din acest an vor ajunge la aproximativ 140-150 de milioane de euro. Carrefour va deschide in cea de-a doua parte a anului trei noi hypermarket-uri, doua la Iasi si unul la Cluj, investitia fiind estimata la aproximativ 60 de milioane de euro. Extinderea nu se opreste aici: pentru anul 2008, Carrefour are in plan inaugurarea a inca cinci magazine care vor fi construite in Oradea, Arad, Bucuresti, Pitesti si Suceava. Investitia pentru aceste magazine va avea o valoare de aproximativ 100 de milioane de euro. In capitala, anul viitor, va aparea un nou Carrefour, cel de-al cincilea hypermarket al grupului francez Hyparlo. De asemenea, Carrefour a anuntat recent ca va aloca un buget de doua milioane de euro pentru a reamenaja spatiul fostului magazin Univers’All din zona Piata Unirii, pe care l-a inchiriat pentru a deschide un supermarket.


La un an de la inaugurarea celui de-al doilea hypermarket, Cora a deschis primul magazin din afara Bucurestiului, la Cluj Napoca ; investitia s-a ridicat la peste 20 de milioane de euro.


Patru magazine Auchan isi vor astepta clientii in a doua jumatate a acestui an in Targu-Mures, Cluj-Napoca, Pitesti si Bucuresti. Aceasta investitie va fi urmata, in 2008, de inaugurarea a doua hypermarketuri la Constanta si Timisoara.


Servicii cu «vino-ncoace»


Extinderea lanturilor de hypermarketuri nu se opreste, insa, doar la nivel cantitativ, facandu-se simtita si din punct de vedere al calitatii serviciilor. In incercarea de a atrage clientii, magazinele de acest gen ofera tot mai multe facilitati de cumparare care fac parte din strategia de fidelizare a consumatorilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite