Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ERP-ul are nevoie de suport

28 Noiembrie 2008




Perioada de garanţie pentru ERP este de obicei între 6 şi 12 luni şi acoperă funcţionalităţile solicitate de client, defecte tehnice de dezvoltare, operaţii şi înregistrări în evidenţa gestiunii economice etc. Garanţia oferă clientului conformitate între cerinţele iniţiale şi ceea ce a primit în urma implementării. Cristina Pardi, Director de Vânzări EBS afirmă că „în cazul sistemului Clarvision ERP putem vorbi de o perioadă de garanţie, şi anume perioada care corespunde intervalului dintre etapa de start productiv, adică începerea lucrului efectiv cu sistemul, şi cea de predare a sistemului, momentul intrării în vigoare a contractului de mentenanţa. Perioada de garanţie este în medie de 6 luni, dar poate varia de la caz la caz.” Fair Value, spre exemplu, acordă garanţie de 12 luni pentru toate implementările efectuate, garanţie care începe din ziua lansării în producţie (G0-live) şi care acoperă funcţionalităţile sistemului implementat. „Garanţia pe care o oferă FairValue acoperă inclusiv dezvoltările specifice ABAP Advanced Business Application Programming definite în documentaţiile proiectului de implemntare. În cadrul garanţiei sunt rezolvate problemele şi situaţiile noi de funcţionalitate apărute pe durata utilizării aplicaţiilor SAP. Ca şi activităţi pot fi enumerate: aplicarea pachetelor de corecţie, monitorizarea sistemelor din punct de vedere al performanţei şi ajustarea parametrilor, monitorizarea, diagnosticarea şi rezolvarea erorilor pe procesorul ABAP(short dump), rezolvarea erorilor de procesare, printare, etc”, afirmă Ervant Bălăceanu, FairValue.

Pentru orice implementare de ERP clientul trebuie să ştie că beneficiază de o perioadă de garanţie, iar vendorul este obligat să ofere atât în cadrul garanţiei, cât şi post garanţie, servicii de mentenanţă şi suport. Modul în care sunt definite aceste servicii, precum şi nivelul de SLA (service level agreement) al acestora diferă mult în funcţie de soluţie. Dacă la aceste elemente adăugăm complexitatea inerentă, tehnică, dar şi funcţională, a unei soluţii ERP ajungem la concluzia că negocierea contractului de mentenanţă cere un nivel ridicat de atenţie şi poate determina, alături de alte variabile, succesul sau insuccesul proiectului de implementare.


Gabriel Vasile


Articolul va continua în ediţia următoare cu analiza serviciilor care nu sunt acoperite de garanţie şi a metodelor uzuale de calcul pentru contractele de mentenanţă.



Tags: ERP

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite