Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Nu lipsa banilor este cauza nivelului scăzut de dezvoltare a IT-ului în instituţiile publice, ci, mai degrabă, proasta organizare“

29 Noiembrie 2008




Cum se poate transforma departamentul IT dintr-un centru de cost într-unul de profit?


IT-ul poate fi considerat un centru de cost doar dacă acesta îşi limitează activităţile la achiziţii de calculatoare şi imprimante. În acest caz, da, poate fi vorba de un centru de cost.


Însă la Primăria Sibiu lucrurile sunt diferite, după cum v-aţi putut da deja seama. Aici IT-ul, printre altele, se ocupă şi de întreţinerea infrastructurii informatice. Însă preocuparea cea mai importantă constă în continua modernizare a unui sistem informatic care asigură gestionarea unitară a informaţiei prin automatizarea activităţilor. Scopul nostru este ca toate activităţile şi toate informaţiile gestionate de Primărie să se regăsească în aplicaţiile sistemului informatic. Aceasta înseamnă, că practic, toţi banii cheltuiţi în investiţii IT se reîntorc în instituţie sub forma economiilor rezultate în urma eficientizării tuturor proceselor instituţiei şi a automatizării fluxurilor de lucru. Acesta a fost principiul pe care l-am urmărit în toate achiziţiile noastre, iar rezultatele de până acum ne arată că suntem pe calea cea bună.


Care trebuie să fie partenerii IT managerului în acest demers?


Din această postură de departament responsabil cu corelarea şi circulaţia informaţiei în Primărie, trebuie să ne asigurăm că nu doar deciziile departamentale sunt corecte, ci că toate aceste decizii rămân corecte şi atunci când sunt analizate împreună la nivelul întregii primării. Altfel spus, noi ştim că stânga îşi face treaba la fel de bine ca şi dreapta, prin urmare rolul nostru este să ne asigurăm că fiecare ştie de cealaltă. În acest context partenerii de dialog ai IT-ului sunt TOATE departamentele din Primărie, de la nivel executiv la nivel managerial. La nivel executiv trebuie să validăm că aplicaţiile implementate acoperă eficient procedurile zilnice. La nivel managerial trebuie să ne asigurăm că toate instrumentele de asistare a deciziei funcţionează conform aşteptărilor. Iar la nivel de top management trebuie să garantăm că oricare două bucăţi de informaţie din Primărie sunt corelate între ele. Aceştia sunt partenerii de dialog din interiorul instituţiei.


Există însă şi o altă categorie de parteneri de dialog, şi anume cei din exteriorul Primăriei. Gestiunea teritoriului Sibiu se face de către Primărie, dar multe dintre activităţi sunt întreprinse de alte instituţii locale sau naţionale, fapt care poziţionează Primăria şi în rolul de coordonator al activităţilor acestora. Rolul IT-ului în acest caz este de a asigura circulaţia informaţiei şi pe relaţia cu aceşti parteneri astfel încât aceştia să simtă că există o singură instituţie numită Primărie.



Adrian Bucura


realizarea primei reţele - 1996


primul site oficial de internet al primăriei -1996 www.primsb.ro


implementarea primului sistem de Document Management accesibil din browser de internet 1997



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite