Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul RU în timp de criză

18 Decembrie 2008




Se disponibilizează. Ce urmează? Tăierea costurilor aferente bonificaţiilor. Atenţie însă, în timp de criză aveţi nevoie de performanţe! Nu renunţaţi la bugetele care recompensează performanţa individuală, ci doar la cele generale. Nu tăiaţi aşadar bonusurile aferente proiectelor finalizate cu succes sau a celor de vânzări, întrucât riscaţi efecte adverse. De asemenea, nu re-curgeţi la reduceri ale bugetelor salariale pentru angajaţii companiei decât dacă nu mai există nici o altă soluţie. Salariul este un factor de igienă chiar şi pe timp de criză, diminuarea lui reprezentând o soluţie extremă.


Pare cinic, dar în timp de criză managementul persoanelor cheie este foarte important. Stabiliţi măcar acum, în al 12-lea ceas, strategii clare de retenţie şi motivare a oamenilor care contează şi care trebuie să rămână.


Nu uitaţi comunicarea internă. De multe ori, nivelele inferioare de management simt mai pregnant semnele prevestitoare unui potenţial dezastru şi, dacă nu există căi eficiente de comunicare către nivelul executiv, criza devine iminentă.


Despre recrutare şi selecţie pe timp de criză se vorbeşte poate cel mai mult zilele acestea. Toţi specialiştii remarcă raiul ce se va institui în curând: o piaţă a muncii relaxată, cu candidaţi valoroşi ce zburdă liberi pe la interviuri.


Mă grăbesc să contrazic părerea unanimă, remarcând că dacă se urmează reţeta disponibilizărilor enunţată mai sus, veţi constata că disponibilizaţii şi, automat, cei ce vor zburda liberi pe la interviuri vor fi fie indirect productivi, fie neperformanţi, fie neversatili. Cine are nevoie de aceste categorii profesionale? Poate că vor exista şi victime colaterale, însă acestea nu vor uşura munca celor care recrutează de a dibui şi vâna valoarea individuală. Mai ales că retenţia angajaţilor performanţi şi adaptabili va deveni o prioritate pentru companii.


Criză sau nu, generalizată sau verticalizată, nu vă grăbiţi în a acţiona impulsiv şi dramatic! Luaţi-vă timp să analizaţi, cereţi păreri obiective şi apoi luaţi decizii finale. Ca lideri, păstraţi-vă calmul şi echilibrul, dând semnale corecte angajaţilor organizaţiei!



Valentina Neacşu
Senior Consultant - ITex



Tags: HR

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite