Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Comunicaţiile unificate nu au o piaţă în România

25 Iulie 2009




„Un studiu de piaţă realizat de Sage Research arată că 86% dintre companiile care utilizează comunicaţii unificate au înregistrat creşteri semnificative ale productivităţii, iar mai mult de 60% dintre acestea au realizat economii de timp de circa 3 ore/săptămână/angajat. Studiile de acest tip confirmă faptul că migrarea către sisteme de comunicaţii unificate contribuie în mod substanţial la sporirea ratei de amortizare a investiţiilor şi la reducerea costurilor totale de comunicaţii”, spune Cristian Popescu.


Pentru ca organizaţia să obţină însă şi beneficii, angajaţii trebuie învăţaţi să utilizeze soluţia şi toate caracteristicile produsului.


„Soluţiile de CU fiind un lucru tailor-made, evident şi calculul de total cost of ownership se face bazat pe situaţia particulară a clientului. Ca totuşi să vin cu nişte cifre, o să dau exemple rezultate în urma unor studii de caz făcute pentru nişte clienţi ai noştri. Se reduce total cost of ownership cu până la 25%, costurile cu operatorii de telecomunicaţii cu până la 30%, costurile de energie cu telefonia cu până la 80%, creşte productivitatea angajaţilor remote cu până la 40%, se reduc costurile de călătorie cu 20-30%, se îmbunătăţesc colaborarea echipei şi timpul în care poţi să accesezi experţii, cu 5 ore pe săptămână”, precizează Andrei Pietruschevici.


Marian Broştean afirmă că investiţia într-o astfel de soluţie este la nivelul unui SmartPhone sau a unui telefon de business, în medie, per utilizator.


„Investiţia se amortizează în 2-6 luni, în funcţie de companie şi complexitatea soluţiei implementate. De exemplu, Microsoft România a economisit peste 50% din costurile de deplasare în 6 luni de zile de la adoptarea soluţiei”.
Reprezentantul Felix Telecom aduce în discuţie rezultatele aceluiaşi studiu Sage Research.


„Evaluarea impactului acestei implementări este mai dificil de făcut într-un caz general, pentru că ea depinde de beneficiar, trafic sau tipic, specificul acestui trafic (audio, video, web etc.). Potrivit studiului făcut de Sage Research, un angajat al unei companii care foloseşte comunicaţii unificate utilizează zilnic în medie cu 32 de minute mai puţin pentru comunicaţii cu colegii săi folosind informaţiile de prezenţă în timp real, ceea ce îi permite să găsească pe cineva de la primul apel, şi cu 43 de minute mai puţin în fiecare zi, datorită posibilităţii de a avea acces la email-uri, mesaje vocale şi fax-uri printr-o singură căsuţă poştală”, adaugă Mihail Ionescu.


Pe măsură ce firmele cresc în dimensiune, necesităţile de colaborare şi de mobilitate sunt din ce în ce mai diverse: VoIP, mesagerie instant, audio-conferinţă, video-conferinţă şi conferinţe web. Gartner recomandă companiilor ca proiectele de comunicaţii unificate să se concentreze pe creşterea vitezei de luare a deciziilor într-o afacere şi nu pe reducerea costurilor IT.


Principalele trei avantaje după implementarea ”CU”:


1. Colaborare reală între angajaţi
2. Comunicare oricând, de oriunde, prin orice dispozitiv
3. Acces mai rapid şi mai eficient la persoane şi la informaţii


Şi, cel mai important, puteţi avea mai mult timp pentru familie
Instrumente de comunicare care sunt puse la dispoziţia utilizatorilor prin intermediul acestor servicii:



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite