Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Soluţii IT pentru asigurări

28 Noiembrie 2009




Trei companii au un sistem activ şi funcţional oferit de Fadata: Omniasig, Clal şi OTP. „Suntem în stadiu de proiect şi cu alte companii. Din cunoştinţele mele, majoritatea companiilor se bazează pe soluţii realizate şi întreţinute intern de un department IT destul de numeros, care dezvoltă sisteme particulare şi neintegrate”, menţionează Răzvan Bucur.


Andrei Gogan, Manager Divizia Software Asigurări, Ara Software Group structurează problemele întâlnite în companiile de asigurări în funcţie de tipologia proceselor de business la care se face referire – front-office, back-office sau core-insurance.


„Spre exemplu, în cadrul proceselor de front-office (ofertare şi vânzare) putem să amintim gradul insuficient de colectare al informaţiilor referitoare la asigurat şi la obiectele asigurate, fapt care generează imposibilitatea creării de baze de date pentru campanii de marketing sau de fidelizare a clientului. Dacă vorbim de procese de back-office, există procese care se fac manual sau care sunt deconectate de la sistemele automatizate, de exemplu decontarea manuală a facturilor de reparaţie, procesarea manuală a extraselor de cont, realizarea închiderilor de luna contabile prin aplicaţii contabile decuplate de aplicaţii de core-insurance, realizarea unor situaţii sau gestiuni direct în Excel şi nu sisteme specifice etc.”, precizează Gogan.


În ceea ce priveşte procesele de core-business (core-insurance), reprezentantul Ara Software aminteşte câteva dintre „dificultăţile întâlnite”: integrarea primitivă între anumite procese business-IT, circulaţia dosarelor de daună în format fizic şi nu electronic, lipsa unor mecanisme de audit la nivel de procese, absolut necesar pentru eficientizarea activităţii, sau existenţa unor modele simpliste pentru descrierea business-tehnică a unor produse de asigurare în aplicaţiile de core-insurance.


Strategia companiei referitoare la soluţiile din industria de asigurări vizează automatizarea proceselor, îmbunătăţirea şi dezvoltarea mecanismelor de control şi audit, precum şi crearea de noi canale şi oportunităţi de vânzare a poliţelor de asigurare.


„Concret, discutăm de automatizarea proceselor de core-insurance şi back-office din cadrul unei companii de asigurări – procesele de subscriere poliţe, de daune, de reasigurări, cele financiar-contabile, controlling etc., - precum şi de integrarea pe orizontală, atât cu aplicaţii de automatizare a forţei de vânzare (soluţii tip SFA), cât şi cu cele ale partenerilor (bănci, service-uri auto), dar şi cu cele pentru gestiunea relaţiei cu clienţii (CRM şi vânzare on-line poliţe)”, adaugă Andrei Gogan.


Nerespectarea unor standarde de interoperabilitate sau implementararea unor soluţii standard, neparticularizate, generează soluţii slab conectate sau interconectate la nivel primar.


„Dacă analizăm piaţa, observăm aşadar, implementarea unor soluţii standard, tip CRM, aplicaţii financiare sau de tip HR. În aceste cazuri, integrarea cu soluţiile de core insurance nu se realizează, sau se realizează incomplet/ greoi, prin mecanisme de import-export, acestea din urmă (soluţiile de core-insurance), ajungând să funcţioneze doar ca soft-uri de gestiune a poliţelor de asigurare”, precizează reprezentantul Ara.


Soluţiile companiei sunt particularizate pentru industria de asigurari, fiind dezvoltate în jurul celor trei mari direcţii: Core-Insurance, Front-Office si Back-Office. „În prezent, soluţia completă – inclusiv soluţia financiar-contabilă şi de HR este implementată la una dintre cele mai mari societăţi de asigurare din România. De asemenea, am avut un proiect cu una dintre societăţile de asigurare de viaţă, şi putem aminti că ne aflăm în discuţii în vederea dezvoltării unor proiecte pe termen lung cu societăţi de asigurări generale, aflate în top 5”, mai spune Gogan.


În ceea ce priveşte piaţa soluţiilor software în domeniul industriei de asigurări părerea specialiştilor este că piaţa e împărţită între câţiva mari competitori care oferă soluţii generice, nu soluţii specializate pentru industria de asigurări sau soluţii care nu acoperă pe orizontală business-ul de asigurări.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite