Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Criza economică dinamizează piaţa locală de Business Intelligence

12 Ianuarie 2010




- instrumente de analiză multidimensională – care să permită căutări şi investigaţii într-o anumită arie, coroborând date din mai multe locaţii şi filtrându-le după o gamă variată de criterii (anumite soluţii oferă instrumente de scorecard, care furnizează o imagine rapidă a „stării de sănătate“ a anumitor parametri-cheie);


- dashboard-uri – „panourile de bord“ au devenit un element omniprezent din panoplia aplicaţiilor BI, permiţând vizualizarea- prezentarea grafică a datelor rapidă a unor serii predefinite de valori, dar şi reconfigurarea facilă a panourilor, fără a apela la suportul departamentului IT;


- instrumente flexibile de raportare – una dintre cele mai solicitate funcţionalităţi în cazul SMB-urilor, abilitatea de a crea şi genera rapoarte standard sau ad-hoc reprezintă un element esenţial în alegerea unei aplicaţii de BI. Automatizarea procesului de raportare este, la rândul său, un alt element cu influenţe benefice asupra poziţionării proactive a companiei, permiţând crearea şi furnizarea către persoanele indicate a informaţiilor importante pentru acestea în luarea deciziilor;


- acces on-line – „remote acces“ este o solicitare din ce în ce mai frecventă în condiţiile creşterii gradului de mobilitate a utilizatorilor şi a tipurilor de terminale care pot accesa şi opera cu informaţiile stocate în bazele de date.


După cum se poate vedea, pragmatizarea BI-ului a încetat sub presiunea crizei economice să mai fie doar un simplu „argument de sales“. Conceptul de BI operaţional a depăşit nivelul teoretic, căpătând materialitate sub presiunea unui obiectiv bine definit – eficientizarea business-ului, începând de la nivel operaţional, dar fără să se neglijeze nivelul tactic al abordării politicii de business. Rămâne însă de văzut cât de interesată este piaţa locală de noua ofertă.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite