Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Soluţii SWIFT pentru piaţa plăţilor

12 Martie 2010




- Serviciul de mesagerie SWIFT FileAct,
- Suport pentru formatele proprietare existente şi pentru standardele UNIFI (ISO 20022) XML,
- Practici şi seturi de reguli comune.


Armonizarea modului de utilizare a serviciului FileAct este esenţială pentru a reduce costurile de dezvoltare şi pentru a asigura inter-operabilitatea între sistemele de plăţi. Setul de reguli Bulk Payments furnizează linii directoare şi reguli pentru clienţi, defineşte practici de piaţă şi un set minim de reguli stabilite de SWIFT împreună cu reprezentanţi ai industriei plăţilor.


Cash Reporting

Soluţia SWIFT Cash Reporting a fost creată pentru a răspunde cerinţelor băncilor de a schimba informaţii în timp real privind fondurile aflate în conturi menţinute la bănci corespondente. Utilizând această soluţie, băncile pot beneficia de raportare în timp real, comunicare automatizată şi standardizată cu partenerii, cicluri mai rapide de reconciliere, balanţe optimizate, integrare cu aplicaţiile de back-office, acoperire globală, standardizare.


Cash Reporting se bazează pe următoarele componente:


- Serviciul de mesagerie SWIFT InterAct,
- Mesaje XML, create conform principiilor de dezvoltare a standardelor UNIFI ISO 20022,
- Grup închis de utilizatori administrat de SWIFT,
- Aplicaţii realizate împreună cu furnizori selectaţi de SWIFT care asigură automatizare şi integrare rapidă.



Exceptions & Investigations (E&I)

Investigaţiile privind plăţile reprezintă o activitate foarte laborioasă, cu costuri mari pentru toate părţile implicate. Soluţia SWIFT pentru tratarea excepţiilor şi investigaţii, disponibilă din anul 2007, este destinată automatizării tuturor interogărilor şi tratării excepţiilor legate de plăţi, atât pentru instituţii financiare, cât şi pentru corporaţii.


Printre beneficiile pe care utilizarea unei astfel de soluţii le poate aduce, putem enumera:


- Reduceri importante de costuri: se estimează economii potenţiale privind personalul bancar implicat în aceste investigaţii de 35% pe an şi economii privind costurile mesajelor de până la 30% anual;
- Creşterea eficienţei operaţionale, prin automatizarea completă a proceselor privind investigaţiile şi tratarea excepţiilor, ceea ce permite creşterea volumului de operaţiuni, cu menţinerea aceloraşi nivele de servicii şi fără a fi necesară angajarea de personal suplimentar;
- Asigurarea conformităţii cu noile reglementări la nivelul industriei, precum SEPA, FATF7;
- Îmbunătăţirea administrării riscurilor, prin procese automatizate care micşorează perioadele de revenire din evenimente nedorite sau dezastre;
- Oferta competitivă de servicii pentru clienţi, cu durate de investigare reduse, transparenţă şi predictibilitate a procesului.


Soluţia E&I permite automatizarea proceselor de investigare, prin definiţii precise ale părţilor implicate, rolurilor, fluxurilor de informaţii şi mesajelor, ceea e garantează un nivel ridicat de procesare integrată.
Componentele soluţiei sunt:



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite