Principii īn bugetarea proiectelor
Nu scăpaţi din vedere partea hardware. Poate fi necesar să faceţi upgrade la serverele pe care le deţineţi sau poate aveţi nevoie de PC-uri suplimentare pentru a instala diferite aplicaţii. În plus, nu uitaţi că va trebui să vă asiguraţi că beneficiaţi de garanţie şi mentenanţă pentru toate produsele cumpărate.
Închirieri
S-ar putea să fie nevoie să plătiţi chirie pentru spaţiile de birouri în care vor lucra resursele suplimentare. De asemenea, s-ar putea să fie nevoie de mai multe PC-uri sau alte tipuri de echipamente, pentru o anumită perioadă de timp şi pe care organizaţia nu vi le poate oferi.
Alte cheltuieli
Acestea se referă la personalul extern, cum ar fi departamentul de contabilitate sau chiar şeful direct. Tot timpul pe care aceste persoane îl rezervă pentru proiectul pe care îl gestionaţi se va regăsi la un moment dat în costul proiectului. Dacă e vorba de finanţatori, atunci bugetul proiectului poate creşte semnificativ.
Top 5 greşeli în estimarea costurilor proiectului
1. Neînţelegerea corectă a cerinţelor proiectului.
2. Încercarea de a furniza estimări detaliate înainte de a afla care sunt cerinţele proiectului şi înainte ca specificaţiile să fie aprobate.
3. Oferirea, sub presiune, a unor cifre aproximative.
4. Neincluderea unui buget de urgenţă sau mai rău, includerea lui, dar făcându-l public. Veţi afla destul de repede că nu mai aveţi un buget de urgenţă. Ţineţi acest lucru sub tăcere.
5. Nu vă bazaţi pe declaraţiile verbale din partea celor cu care lucraţi. E uimitor cât de repede oamenii uită ce au spus. Dacă sunt confruntaţi cu un e-mail nu mai pot contesta.
Tags: Proiecte, Project Management, bugetare
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)