Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Search, soluţia pentru găsirea acului în carul cu fân

31 Mai 2010




Dilema alegerii

Dincolo însă de dilema terminologiei, specialiştii avertizează că implementarea şi dezvoltarea eficientă a unui sistem de Information Access reprezintă un demers delicat pentru orice tip de companie, indiferent de dimensiunea acesteia.


Multitudinea soluţiilor existente pe piaţă complică şi ea problema. Pentru că, în afara ofertei dedicate, există instrumente de Enterprise Search incluse în alte soluţii informatice, cum ar fi cele din categoria Enterprise Content Management. În acest caz, aplicaţiile sub-adiacente conceptului ECM, precum cele de Document Management, Contente Management sau Web Content Management includ module dedicate de căutare, care pot acoperi necesităţile multor companii de dimensiuni medii şi mari. De altfel, conform „Magic Quadrant for Information Access Technology“ dat publicităţii de Gartner la sfârşitul anului trecut, cererea pieţii se îndreaptă către vendorii de platforme care includ instrumente de tipul Enterprise Search.


La acestea se adaugă şi oferta open source în zona Enterprise Search, o ofertă bine fundamentată, care concurează cu succes soluţiile proprietare.


Responsabilitate partajată

Revenind însă la provocările pe care le ridică un proiect de tipul Enterprise Search, specialişti susţin că responsabilitatea depăşirii acestora revine ambelor părţi – atât vendorului, cât şi clientului, fiecare fiind responsabil într-o anumită măsură în cazul unui eşec. Astfel, Stephen Arnold, consultant specializat în Information Access şi autorul studiului „Beyond Search: What to Do When Your Enterprise Search System Won’t Work“, avertizează vendorii asupra necesităţii efortului de educare a clientului, al focalizării pe o prezentare obiectivă a funcţionalităţilor şi capabilităţilor soluţiilor oferite şi o prezentare clară a costurilor licenţelor, respectiv evitarea ascunderii anumitor costuri. („I can’t fault vendors for making a sale, but I think some of the sales techniques plant seeds of dissatisfaction“, declara Arnold în cadrul unui interviu recent.)


Pe de altă parte, consultantul avertizează asupra faptului că mulţi clienţi care iau decizia achiziţiei şi implementării unei soluţii de tipul Enterprise Search nu ştiu efectiv ce volum de conţinut trebuie indexat, cu ce frecvenţă se actualizează acesta, nu cunosc resursele de date relevante din cadrul companiei, nu au o viziune corectă asupra ciclului de viaţă al informaţiei, nu cunosc nivelul de securitate al datelor (aspect extrem de sensibil a cărui rezolvare necesită timp şi bani în plus) etc. De aceea, Arnold insistă şi asupra necesităţii educării clientului şi a învăţării efective a utilizării corecte a sistemului de Enterprise Search în cadrul companiei, proces care merge de la alocarea de resurse adecvate sistemului, până la pregătirea utilizatorilor finali în sensul învăţării modalităţilor de chestionare corectă a sistemului. Specialistul avertizează că arderea acestor etape necesare afectează direct nivelul de satisfacţie al utilizatorilor, respectiv gradul de utilizare al sistemului.


Necesitate evidentă

Dincolo de aceste probleme, unele inerente implementării oricărui tip de aplicaţie software cu un grad ridicat de complexitate, necesitatea utilizării unui sistem eficient de căutare este evidentă. Orele pierdute cu căutarea informaţiilor adecvate se traduc rapid în pierderi de oportunităţi, nivel de satisfacţie scăzut al clienţilor, dar şi al angajaţilor. Iar toate aceste efecte secundare afectează direct cifra de afaceri şi business-ul oricărei companii, indiferent de ordinul de mărime şi aria de activitate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite