Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Integrarea ERP-BI, o cerinţă în creştere pe piaţa locală

15 Decembrie 2010




Aceasta în timp ce, din perspectiva Junior Soft şi Romsym Data, criza a avut un efect contrar, ducând la scăderea pieţei.


Maria Cîrlan, Marketing Manager Ager Solutions, face diferenţa între creşterea cererii şi finalizarea contractelor: „Deşi, în general, piaţa a stagnat, cererea de soluţii BI din partea clienţilor existenţi şi a celor potenţiali a fost destul de intensă, însă nu au fost multe solicitări finalizate în această perioadă. Motivul este, credem noi, faptul că astfel de soluţii necesită investiţii suplimentare pe care acum companiile nu sunt pregătite să le facă.“


Ce vor clienţii?


O altă întrebare adresată interlocutorilor MarketWatch a fost axată pe principalele cerinţe venite din partea clienţilor şi a modului în care acestea au evoluat sub presiunea climatului economic. În acest caz prioritizarea controlului financiar se regăseşte în două dintre răspunsurile primite.


Astfel, potrivit lui Bogdan Grigorescu, Totalsoft: „Dacă înainte de criză focusul era pe new business (contractele noi semnate), acum companiile vor să-şi poată urmări în timp real indicatorii de controlling financiar, sumele rămase de facturat din contracte, restanţele de plată, precum şi procesul de recuperare a datoriilor. În domeniul construcţiilor, de exemplu, se urmăresc cu preponderenţă previzionările, profitabilitatea şi cash-flow-ul pe proiecte. În domeniul retailului, o altă zonă afectată serios de criză, accentul se pune pe urmărirea marjei de profit, diferenţa dintre preţul de achiziţie şi cel de vânzare fiind uneori foarte mică.


Accentul pe indicatorii de performanţă, urmăriţi diferit de management, în funcţie de industrie, este una dintre cerinţele care au devenit «standard».“


Opinie împărtăşită şi de Cotiso Hanganu, Q&Q Info Consult: „La nivel general, monitorizarea cheltuielilor, eventual în conjuncţie cu pregătirea bugetelor şi cu comparaţiile planificat-realizat au fost cerinţa cea mai des întâlnită. Pentru business-urile care au modele de vânzare cu plata la termen, o prioritate absolută a fost monitorizarea încasărilor şi a soldurilor clienţilor. Pentru business-urile care lucrează cu stocuri, cea mai importantă direcţie de acţiune prin intermediul BI-ului a fost monitorizarea şi optimizarea stocurilor.“


Alte cerinţe

Celelalte răspunsuri primite abordează punctual diferite aspecte:


• „Principala cerinţă cu care ne-am întâlnit a fost aceea de a putea extrage date în mod rapid din mai multe baze de date diferite şi de dimensiuni mari. Uşurinţa realizării rapoartelor chiar de către client s-a aflat, de asemenea, printre cele mai întâlnite cerinţe şi nevoi.“ – Andreas Fruth, Marketing Manager Softeh Plus.


• „Principalele cerinţe se leagă de analize financiar-contabile şi de analiza vânzărilor şi a stocurilor. În general, companiile îşi doresc o raportare mai rapidă a indicatorilor pentru a lua decizii în timp util, dar şi o vizibilitate mai bună asupra operaţiunilor curente.“ – Ionuţ Toader, Managing Partner Relevance.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite