Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ANCOM aduce comparatorul de tarife

26 Martie 2011




Aproape jumătate din respondenţi (47%) nu au utilizat niciodată Internet, în timp ce majoritatea consistentă a celor care au utilizat Internetul au făcut-o recent, în ultimele trei luni (47%).


Principala locaţie de accesare a Internetului este acasă (42%), locul de muncă sau şcoala (16%) reprezentând locaţia secundară menţionată de către respondenţi. Telefonul mobil/laptopul şi internet café-urile constituie modalităţi periferice de accesare a Internetului (3%), fiind, surprinzător, plasate semnificativ în urma prietenilor şi cunoştinţelor.


Majoritatea gospodăriilor româneşti (56%) nu dispune de acces la Internet, în timp ce, dintre cele care beneficiază de acces, cele mai multe (39%) folosesc reţeaua de telefonie fixă. Utilizarea accesului mobil (2%) şi a accesului combinat, fix-mobil (3%), ocupă poziţii de nişă din acest punct de vedere.


Principalii furnizori de Internet pentru conexiunile fixe sunt RCS & RDS (45%), Clicknet-Romtelecom (24%) şi UPC (12%), în timp ce conexiunile mobile sunt furnizate preponderent de Orange (45%), Vodafone (33%), Zapp (6%) şi RCS & RDS (5%).


Valoarea medie a unei facturi lunare pentru accesul la Internet prin conexiune fixă este de 40,90 lei, aceasta fluctuând, în funcţie de tipul de conexiune, între 37,40 şi 51,90 lei (inclusiv TVA).


În doar 1% din companii şi instituţii nu există calculatoare. În 65% din companii este utilizată o reţea internă de tip LAN, indiferent dacă este prin cablu/fir sau fără fir (wireless).


În 94% din companii se folosesc servicii de acces la Internet plătite de firmă, indiferent dacă este vorba de internet la puncte fixe (prin cablu, radio etc.) sau la puncte mobile (prin telefonul mobil, card/USB etc.).


Majoritatea covârşitoare (94%) a companiilor şi instituţiilor folosesc conexiuni internet la puncte fixe, conexiunile DSL (51%) şi cele prin fibră optică (31%) fiind cele mai folosite în acest scop. Puţin peste un sfert (27%) din companii şi instituţii folosesc conexiuni Internet la puncte mobile, aproape trei sferturi din acestea utilizând accesul prin card/USB.


Romtelecom/Clicknet (59%) este principalul furnizor de servicii de acces la Internet prin conexiuni la puncte fixe în companii şi instituţii, fiind urmat la mare distanţă de RCS & RDS (26%). Vodafone (53%) este principalul furnizor de servicii de acces la Internet prin conexiuni la puncte mobile în companii şi instituţii, fiind urmat la o distanţă semnificativă de Orange (37%).


Majoritatea respondenţilor din cadrul companiilor şi instituţiilor (62%) a indicat o valoare medie a cheltuielilor lunare cu accesul Internet la puncte fixe, aceasta fiind de circa 327 lei (inclusiv TVA).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite