Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Utilizarea hartii digitale a municipiului Oradea in situatii de urgenta

18 Octombrie 2005




  • Asistare decizionala in domeniul gestionarii problemei alimentarii cu apa pentru incendiu, fiind optimizate doua probleme mari:


    — Schimbul dinamic de date intre IJSU si RA Apa-Canal privind hidrantii defecti (subunitatile IJSU verifica saptamanal starea hidrantilor stradali, semestrial acoperind tot municipiul), precum si montarea de noi hidranti de catre RA Apa-Canal. Astfel, ambele institutii opereaza datele din baza de date „hidranti“ asociata hartii digitale, schimbul de informatii putandu-se realiza prin e-mail, saptamanal. Este o alternativa mult mai fiabila a vechiului sistem de schimb de date, care presupunea intocmirea semestriala a unei liste cu hidrantii defecti de catre IJSU si actualizarea hartii la RA Apa Canal.


    — Fundamentarea deciziilor privind montarea de noi hidranti, printr-un studiu de buffer pe baza de date „hidranti“. Pot fi identificate zonele „descoperite“, in care alimentarea cu apa a autospecialelor de stins incendii nu este posibila direct de la hidrant. Acest aspect este foarte important in conditiile dinamicii lucrarilor de montare a hidrantilor supraterani.


  • Identificarea unei adrese. Desi in stadiul actual timpul de identificare nu corespunde nevoilor operative ale dispeceratului, fiind necesara implementarea unui program care sa rezolve aceasta problema importanta, potentialul exista: identificarea rapida a adresei si a traseului optim.


  • Asistare decizionala privind prioritatile de reparare sau montare a sirenelor folosite pentru mesaje de protectie civila. Analiza zonei de audibilitate a sirenelor din municipiul Oradea se face folosind un studiu de buffer pe baza de date „sirene“, fiind create discuri cu raza de 800m pentru sirenele electrice si, respectiv, 2000 m, pentru cele electronice.


    Posibilitati de dezvoltare a aplicatiei:


    Din punct de vedere al timpului alocat luarii deciziei, se poate vorbi de doua directii de optimizare a procesului de asistare decizionala in cadrul IJSU.


    Astfel, in cazul situatiilor de urgenta, care presupun decizii rapide, urmatoarele directii de optimizare a softului GIS sunt prioritare:


  • identificarea rapida si cu usurinta a adresei


  • identificarea traseului optim de la subunitatea care intervine la adresa solicitantului; introducerea datelor privind blocarea in anumite intervale a circulatiei in anumite zone, va permite scaderea timpului de raspuns prin identificarea rapida a traseului optim in functie de aceste modificari.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite